beter dan XP???

Status
Niet open voor verdere reacties.

matthias1605

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2006
Hoi,

Is het mogelijk om zonder internet een beter besturingssysteem te kopen dan windows XP professional???

alvast bedankt

in de winkel ?

Beter dan XP? Hoe bedoel je dat. Vista is beter, hoewel de meningen erover verdeeld zijn.

Veel andere operating systems dan Microsoft gebaseerd zijn er niet, of ze zijn open source zoals Linux bijvoorbeeld. Of ze zijn veel meer gericht op grote systemen zoals Solaris.

Heb je problemen met XP? Vertel eens wat de problemen zijn. Slecht is het namelijk niet.

Weet ik, maar mijn systeem loopt geregelt vast op windows XP pro en ik vroeg me af of ik zonder een internetverbinding een betere besturingssysteem op mijn pc kon zetten.

Windows Vista heeft internet nodig om te registreren dacht ik.

Volgens mij kun je ook telefonisch registreren. Maar ik zou eerst uitzoeken waarom XP vastloopt. Op zich is het een prima programma dus zeker de moeite waard.

Dus je kan het ook telefonisch registreren :)

En over die fouten is weinig aan te doen, laast had ik deze fout:

unmountable_boot_volume

Kon de harde schijf niet meer vinden, dus ik weer windows installeren en dan doet ie het weer.
Het zijn altijd weer andere fouten, maar sommigen zijn op te lossen, ik had vorige week namelijk 2 verschillende fouten, windows stond er net 2 dagen op en toen kwam ie met deze bovenstaande fout.

Je blijft bezig:confused:

probeer linux anders eens. Als je windows gewoon bent is het aanpassen en leren natuurlijk.
Je kan de standaardversies van ubuntu of kubuntu proberen die zijn heel gebruiksvriendelijk.

probeer linux anders eens. Als je windows gewoon bent is het aanpassen en leren natuurlijk.
Je kan de standaardversies van ubuntu of kubuntu proberen die zijn heel gebruiksvriendelijk.

Ikzelf ben geen linuxkenner, maar de topicstarter heeft een leuke PC samengesteld in dit topic.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=301664

Ondersteund linux dit alles, kan je op linux ook je videokaart net zo goed laten draaien voor games als onder windows. Draaien alle games onder linux.

maw. Hoe goed is linux als het gaat om compatibiliteit met het huidige materiaal en de huidige software. Het is leuk om een gratis OS te hebben, maar als je er zo goed als geen plezier van hebt vanwege te weinig mogelijkheden, dan heb ik mijn twijfels.

aha :)
Als je het gaat gebruiken om te gamen ga je wss een of andere windows gaan moeten gebruiken ja. Er zijn maar enkele games ondersteund door LInux (enemy territory weet ik zo uit men hoofd).
Xp is helemaal niet slecht hoor. Imo een relatief Een "beter" operating system hangt er maar van af voorwat je het gaat gebruiken. Ik denk dat voor gamers op dit moment xp het beste is omdat het niet zo veel ram gebruikt als Vista en toch veel ondersteuning heeft ervoor (lees: de meeste games zijn voor windows gemaakt).

Bedankt, ik hoop binnenkort een nieuwe pc te kopen.

Ik zal eens kijken wat Linux precies inhoudt en/of ik op vooruit ga.
Ik kijk uit naar de titels Assissin's Creed en GTA IV, zou linux die kunnen draaien?

Laatst bewerkt:
Ikzelf ben geen linuxkenner, maar de topicstarter heeft een leuke PC samengesteld in dit topic.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=301664

Ondersteund linux dit alles, kan je op linux ook je videokaart net zo goed laten draaien voor games als onder windows. Draaien alle games onder linux.

maw. Hoe goed is linux als het gaat om compatibiliteit met het huidige materiaal en de huidige software. Het is leuk om een gratis OS te hebben, maar als je er zo goed als geen plezier van hebt vanwege te weinig mogelijkheden, dan heb ik mijn twijfels.

sommige van je punten worden beantwoord in men vorige reply. Je kan in Linux natuurlijk ook veel emuleren dmv wine etc.
Een os moet je kiezen aan de hand van de dingen die je er mee wil doen.

sommige van je punten worden beantwoord in men vorige reply. Je kan in Linux natuurlijk ook veel emuleren dmv wine etc.
Een os moet je kiezen aan de hand van de dingen die je er mee wil doen.

Yup :) bedankt, was een vraag die ik eigenlijk al wel langer had. :thumb:

Of misschien een Mac kopen

o_O een macboy :)

Mac is ook een heel erg goed besturingssysteem. Maar zoals ik al zei alles is relatief. Een mac kan je heel goed gebruiken zal zelden of nooit crachen en is in een mac bedrijfsomgeving superhandig. Heel erg gebruiksvriendelijk ook.

Maar om te gamen is mac dan weer net wat minder (wel meer voor te vinden als voor linux dacht ik) en in een windows server omgeving gaat die ene mac in je netwerk je ook wat kopzorgen kosten om correct in het netwerk te implementeren.

Voordeel van mac is ook het superweinige onderhoud wat er aan is. (in een volledige mac omgeving hebben netwerkbeheerders heel wat minder werk).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan