beter een Asus HD5770 of Sapphire HD5770

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkie00

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2009
Hoi,
Ik ben aan het twijfelen welke videokaart ik zal nemen.
De Sapphire HD5770 € 133,83 of die van Asus € 135,95
het prijs verschil bij Cool-Prices is heel klein. Weet iemand welke beter is? volgensmij zit er bijna geen verschil in. Mischien dat de garantie of de accesoires die erbij zitten verschil maken? heeft iemand een idee.
Alvast bedankt

heb je al eens gekeken naar specificaties? want helemaal dezelfde voor ongeveer dezelfde prijs zal dat nooit zijn. Sapphire gebruikt betere koelers, en betere grondstoffen voor hun kaarten dan Asus. Ook gebruikt Asus vaak nog eens DDR3 ram bij z'n kaarten, terwijl Sapphire bijna altijd GDDR5 gebruikt, wat wel zorgt voor betere kwaliteit, en betere snelheden.
Als allebij de kaarten zelfde bus speed, zelfde GPU speed, zelfde memory type (DDR3/GDDR5) en snelheid, zelfde Cache, ... hebben, zou ik toch gaan voor de Sapphire. vooral omdat Sapphire langere fabrieksgarantie geeft dan Asus, en ikzelf heb betere ervaringen met Sapphire dan met Asus.
En simpel samengevat: Sapphire is als Samsung bij de LCD-tv's, terwijl Asus meer een Medion TVtje is

Ja de specificatie zijn hetzelfde. bedankt voor de info. Ik volg denk ik uw advies op om voor de Sapphire te gaan.

Weet iemand mischien nog wat er woord meegeleverd. Bij de asus heb ik gelezen dat er een Cd bij zit om te overclocken. Maar verder over de verloopstukken en kabels is er niet te vinden van beide kaarten

een Asus overclocken raad ik je niet aan, want dan vervalt hun garantie -_- ook zijn hun koelers niet geschikt om te gaan overclocken
en voor de kaarten met een ATI chip, kan je op de ATI site denk ik een tooltje gaan downloaden waarmee je gemakkelijk kan overclocken.

en van de kabels: kijk es op de site van beide fabrikanten (Asus en Sapphire) of je daar ergens het kan vinden, normaal zou je het daar kunnen vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan