betere firewall gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
wat is nu de betere firewall (gratis als gaat)
sygate was goed maar aangezien door symantec is overgenomen geen updates meer na2005 is deze nu ook niet aan te raden

ikhoor soms wat van Outpost Pro 4 is het wat (is wel shareware)

dus reakties zijn welkom

Dat een firewall ge-update moet worden is onzin. Sygate is gewoon te gebruiken en is niets mis mee.

Raar, want dan vraag ik mij af waarom Zone Alarm bij mij dan regelmatig met updates komt???

Zonealarm heeft toch tegenwoordig andere dingen in zich? Tentijde dat Sygate nog wel ondersteund werd kreeg ik ook geen tot weinig updates en ik gebruik Sygate al een jaar of zeven. Heb er in die tijd hooguit één of twee gehad, meer niet.

zoneallarm is ook niet alleen een firewall he, program control en web filtering antivirus antispyware daar zijn regelmatig updates voor nodig
Om puur poorten te blokeren is normaal gezien geen update nodig tenzij er een bug in de software steekt.

Okay, puur om poorten te blokkeren heb je geen updates nodig maar dat wil niet zeggen dat de firewall software waar inderdaad meer functies inzitten geen updates nodig heeft en daar ging het mij om. Een goede firewall heeft nu eenmaal meer aan boord.

Laatst bewerkt:
Dat vind ik nu juist niet, een firewall moet doen waarvoor het gemaakt is, niets meer en niets minder. :)

waarom dan niet ineens de windows firewall gebruiken, als je toch zo minimaal denk over een firewall. Okey die heeft nog iets minder functies maarja

waarom dan niet ineens de windows firewall gebruiken, als je toch zo minimaal denk over een firewall. Okey die heeft nog iets minder functies maarja
Je geeft het antwoord zelf al. Windows firewall controleert alleen inkomend verkeer en niet uitgaand.

dus als een firewal geen updates nodig heeft kan ik gewoon de sygate gebruiken
om spyware gebruik ik al de gebruikte software ,spybot,adaware,spyblaster,ewido

wat is verschil tussen de gewone sygate en de sygate pro 5.0

dus als een firewal geen updates nodig heeft kan ik gewoon de sygate gebruiken
om spyware gebruik ik al de gebruikte software ,spybot,adaware,spyblaster,ewido

wat is verschil tussen de gewone sygate en de sygate pro 5.0
Een firewall heeft geen database die ge-update moet worden. Updaten is alleen nodig als er een nieuwere versie is. Het verschil is dat je in pro meer opties heb. Gebruik gewoon de gratis versie, daar is niets mis mee.

degratis versie heb ik hier liggen maar zag op de nieuwsgroepen dat de pro versie was gepost vandaar mijn vraag

wat houd die opties in weet je dat soms

Eén van de verschillen is bv. de optie "Enable stealth mode browsing" hierdoor kunnen sites je versie van je browser niet zien. Er zullen nog wel meer verschillen zijn maar de freeware versie volstaat voldoende.

dus wat mij betreft mag deze gesloten worden

bedankt voor de nuttige info :thumb: :thumb:

We sluiten niet als er iets opgelost is :) Je mag de vraag op opgelost zetten, dat is alles, succes. :thumb:

Met de pro-versie worden nog steeds de signature files geüpdate, alleen de programma-versie wordt niet meer geüpdate.
Misschien nog handig om te weten. :)

Een firewall hoeft niet ge-update te worden, alleen moet er soms een upgrade komen als er iets mis is met de software zelf.
Maar dat is bij Sygate niet zo.
Een firewall moet je gewoon goed instellen, daar gaat het om, niet om het opsporen.

Sygate is dus nog prima, maar Outpost is ook goed.

Outpost is goed, uitgebreid en makkelijk in te stellen. Maar afhankelijk van je configuratie vreet het ook veel gehuegen. Indien Sygate voor je voldoende was, zou ik daarvoor gaan. Overigens zijn twee andere gratisfirewalls die nog geupdate worden Kerio en Comodo. Beiden prima produkten.

Lamp ;) als rechtgeaard linux gebruiker maak jij toch ook gebruik van iptables voor je brand muur.

meer dan pakketjes bekijken of ze door mogen of niet doettie ook niet. ok ok hij kan nog wat handige dingen in het aanpassen van pakketjes tbv NAT enzow maar dat is eigenlijk niet heel veel "extra werk"

in deze ben ik het helemaal met huijb eens eigenlijk zou een firewall een systeemkast op zich moeten zijn (of een routertje :)) extra functionaliteit geeft alleen maar extra mogelijkheid tot foutieve code of gaten in je firewall (daarom gebruikt niemand de Windows firewall , d'r zit een heel OS als extra functionaliteit aan vast..... ;))

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan