betere videokaart maar welke

Status
Niet open voor verdere reacties.

harleyy

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2012
hallo, ik ben nieuw op dit forum, maar ik heb een vraag.

ik heb nu een videokaart van 256 mb en heb gehoord dat het erg weinig is, spellen moet ik ook altijd op low zetten, en de wat nieuwere spellen zoals bf3 enzo doen het helemaal niet.

dit zijn mijn pc prestaties (als ik het zo goed noem)

Code:
--------[ AIDA64 Extreme Edition ]--------------------------------------------------------------------------------------

Versie                                            AIDA64 v2.50.2000/nl
    Benchmark Module                                  2.7.421-x32
    Startpagina                                       [url]http://www.aida64.com/[/url]
    Rapporttype                                       Snelrapport [ TRIAL VERSION ]
    Computer                                          PC_VAN_HARLEYY
    Maker                                             Harleyy
    Besturingssysteem                                 Microsoft Windows Vista Home Premium 6.0.6001 (Vista RTM)
    Datum                                             2012-07-09
    Tijd                                              18:30

--------[ Overzicht ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

Computer:
      Computertype                                      Op ACPI x86-gebaseerde PC
      Besturingssysteem                                 Microsoft Windows Vista Home Premium
      OS Service Pack                                   [ TRIAL VERSION ]
      Internet Explorer                                 7.0.6001.18000
      DirectX                                           DirectX 10.1
      Computernaam                                      PC_VAN_HARLEYY
      Naam gebruiker                                    Harleyy
      Aanmeld Domein                                    [ TRIAL VERSION ]
      Datum / Tijd                                      2012-07-09 / 18:30

Moederbord:
      CPU Type                                          DualCore Intel Core 2 Duo E6400, 2133 MHz (8 x 267)
      Moederbordnaam                                    MSI MS-7318 (Medion OEM)
      Moederbord Chipset                                VIA CN800/P4M890/PT890
      Systeemgeheugen                                   [ TRIAL VERSION ]
      DIMM2: Aeneon AET760UD00-370B97X                  [ TRIAL VERSION ]
      BIOS Type                                         Award (02/02/07)
      Communicatiepoort                                 Communicatiepoort (COM1)
      Communicatiepoort                                 Communicatiepoort (COM2)
      Communicatiepoort                                 ECP-printerpoort (LPT1)

Scherm:
      Video kaart                                       NVIDIA GeForce 7650 GS  (256 MB)
      Video kaart                                       NVIDIA GeForce 7650 GS  (256 MB)
      3D Acceleratie                                    nVIDIA GeForce 7650 GS
      Monitor                                           LG L196WTQ (Digital)  [19" LCD]  (17103932)

Multimedia:
      Geluidskaart                                      Realtek ALC888 @ VIA VT8251 High Definition Audio Controller

Opslag:
      IDE controller                                    VIA Bus Master IDE Controller - 0571
      IDE controller                                    VIA Serial ATA Controller - 5287
      Opslag controller                                 Microsoft iSCSI-initiator
      Harde schijf                                      Generic Flash HS-CF USB Device
      Harde schijf                                      Generic Flash HS-MS/SD USB Device
      Harde schijf                                      Generic Flash HS-SM USB Device
      Harde schijf                                      ST3320820AS ATA Device  (320 GB, 7200 RPM, SATA-II)
      Optische Station                                  DTSOFT Virtual CdRom Device
      Optische Station                                  HL-DT-ST DVDRAM GSA-H42L ATA Device  (DVD+R9:10x, DVD-R9:10x, DVD+RW:18x/8x, DVD-RW:18x/6x, DVD-RAM:12x, DVD-ROM:16x, CD:48x/32x/48x DVD+RW/DVD-RW/DVD-RAM)
      Optische Station                                  HL-DT-ST DVD-ROM GDR8164B ATA Device  (16x/52x DVD-ROM)
      SMART Status harde schijf                         OK

Partities:
      C: (NTFS)                                         [ TRIAL VERSION ]
      D: (NTFS)                                         20481 MB (20391 MB vrij)
      Geheugencapaciteit                                [ TRIAL VERSION ]

Invoerapparaten:
      Toetsenbord                                       HID-toetsenbordapparaat
      Toetsenbord                                       Standaard-PS/2-toetsenbord
      Muis                                              HID-compliant muis

Netwerk:
      Primair IP-Adres                                  [ TRIAL VERSION ]
      Primair MAC-Adres                                 00-19-DB-71-75-46
      Netwerkkaart                                      RT73 USB Wireless LAN Card
      Netwerkkaart                                      VIA Rhine II Compatible Fast Ethernet Adapter  (192. [ TRIAL VERSION ])

Externe apparaten:
      Printer                                           Microsoft XPS Document Writer
      FireWire controller                               VIA VT6308 Fire IIM IEEE1394 Host Controller (PHY: VIA VT6307)
      USB1 controller                                   VIA PCI-USB Universal Host Controller
      USB1 controller                                   VIA PCI-USB Universal Host Controller
      USB2 controller                                   VIA VT8251 USB 2.0 Enhanced Host Controller
      USB-apparaat                                      Generic USB Hub
      USB-apparaat                                      RT73 USB Wireless LAN Card
      USB-apparaat                                      Samengesteld USB-apparaat
      USB-apparaat                                      USB-apparaat voor massaopslag
      USB-apparaat                                      USB-HID
      USB-apparaat                                      USB-HID
      USB-apparaat                                      X10 USB Wireless Transceiver (ACPI-compliant)

DMI:
      DMI BIOS Leverancier                              Phoenix Technologies, LTD
      DMI BIOS Versie                                   6.00 PG
      DMI Systeem Fabrikant                             MEDIONPC
      DMI Systeem Product                               MS-7318
      DMI systeem Versie                                
      DMI Systeem Serienummer                           [ TRIAL VERSION ]
      DMI System UUID                                   [ TRIAL VERSION ]
      DMI Moederbordfabrikant                           MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD
      DMI Moederbordproduct                             MS-7318
      DMI Moederbordversie                              
      DMI Moederbord Serienummer                        [ TRIAL VERSION ]
      DMI chassisfabrikant                              MEDIONPC
      DMI chassisversie                                 
      DMI chassisserienummer                            [ TRIAL VERSION ]
      DMI chassiskenteken                               [ TRIAL VERSION ]
      DMI chassistype                                   Desktop Case
      DMI geheugenblokken Totaal / Vrij                 2 / 0

wat is nou een goede videokaart om te nemen liefst obnder de 100 euro, ik heb bij paradigit ook video karten van asus radeon gezien van 512 mb voor maar 40 euro, is dit een redelijke videokaart of zeggen jullie van neem beter een andere. en kan dit wel op mijn medion pc, zoja, heb ik nog iets anders nodig? want heb gelezen dat je bij een veel grotere videokaart ook een andere voeding moet hebben klopt dat?

ik hoop hiermee voldoende geinformeerd te hebben. alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
voor een budget tot 100 euro en je wil een beetje kunnen gamen --> AMD HD6770 kaart, maakt niet zoveel uit welke fabrikant.

Hier een prijsoverzichtje van deze videokaarten: klikkerdeklik

EDIT: wat de voeding betreft: dan moet je de computerkast even open schroeven en kijken wat er op de sticker staat. Voor de HD6770 heb je wel genoeg aan 350-400 Watt, maar dan moet het wel een goede voeding zijn.

Laatst bewerkt:
dus ik kan net zo goed die van 86 euro nemen als die van 125 euro?

ps die zijn allemaal 1 gb dus?:O dat is wel veel haha, merk je dat goed? het verschil van 256 naar 1 gb?

ps is het alleen mogelijk om erachter te komen door em open te schroeven?

bedankt!

trouwens, die videokaarten zijn allemaal radeon serie ofzo, is dat omdat ik iets over asus radeon in mijn bericht had gezet? of omdat het gewoon goede videokaarte zijn?

Laatst bewerkt:
Ja, het is alleen mogelijk om informatie over je voeding in te winnen door de kast open te schroeven en de informatie van de sticker op de voeding af te lezen. De pc zal hoe dan ook open moeten wanneer je de videokaart gaat plaatsen, dus dat moet toch geen probleem zijn?

Asus, MSI, Gigabyte, Club3D, etc. zijn fabrikanten die de videochip van AMD (vroeger Ati) kopen en hier een videokaart van bouwen. Veel verschil zit er niet tussen de fabrikanten behalve de koelers & aansluitingen en eventueel een overclock. Qua prestaties zijn de kaarten dus ongeveer gelijk!

Hopelijk beantwoord dit een beetje je vraag?

Nog wat verdere info: spellen als BF3 en steeds meer nieuwe spellen hebben eigenlijk een wat krachtigere processor nodig om op hoge settings te kunnen spelen. In je uitdraai van AIDA kan ik overigens niet zien hoeveel werkgeheugen je hebt, maar 3GB of meer is inmiddels ook wel aanbevolen.
Tot slot: eventueel is er ook wel een iets goedkopere kaart waar je BF3 mee kan spelen, de HD6770 is de beste kaart die je binnen jouw budget kunt kopen.

Ik lees nu dat je eigenlijk met de processor niet BF3 kunt spelen omdat deze niet voldoet aan de minimum eisen tenzij je hem overclockt!, zie deze link: klik

EDIT: owja, die kaarten zijn allemaal 1GB, maar dit zegt niets over de prestaties van de videokaart! Daar spelen meerdere dingen in mee, waarvan videogeheugen eigenlijk het minst belangrijk is :P

Laatst bewerkt:
Er zitten wel wat subtiele verschillen in. Andere koeler, net iets hogere snelheid e.d.

als je goed kijkt in die link staat bij de 86 euro: 775mhz en de 91 euro: 850mhz. De 91 euro variant is dus iets sneller voor maar een paar euro.

In deze prijsklasse kom je bijna altijd uit bij de radeon serie. gewoon omdat de kaarten erg goed presteren voor het geld. De voeding is wel een puntje van zorg. Medion stopt over het algemeen redelijke voedingen in hun PC's. Met een beetje geluk kun je zonder verdere aanpassing verder. Echter kunnen we dat nooit garanderen met oudere computers. Een voeding kost zo'n 35-40 euro extra mocht het nodig zijn.

wat is precies overclock? en het ging niet echt om BF3 hoor, ik hoef dat spel niet percee, maar ik noemde maar een voorbeeld van een van de nieuwere spellen.

en als ik nou die video kaart koop, krijg ik daar dan een cd bij ofzo? of is het gewoon er in zette enklaar?

maar de nieuwste GTA of saints row ofzo zou toch wel moeten lukken? of spellen zoals dead space? ik ben het een beetje zat om allemaal oude spellen te spelen en dan op low grafics enzo zoals san andreas nfs most wanted haha

PS hoe kan ik er achter komen hoeveel werkgeheugen ik heb? en is dit hetzelfde als RAM? of is dat weer wat anders

Videokaart plaatsen en extra stroomkabeltje aansluiten, vervolgens de nieuwste drivers downloaden en installeren van de website van AMD.com. Er zal altijd een cdtje bijgeleverd worden met drivers, maar deze zijn meestal al verouderd (gewoonlijk komt ongeveer elke maand een update uit voor je videokaartdrivers).

Wat overclocken inhoudt: het sneller dan gespecifeerd laten werken (lees hogere frequentie) van een onderdeel, bijvoorbeeld de processor.

Werkgeheugen = RAM ja.

Probleem is voornamelijk dat je processor een stuk minder krachtig is, het liefst moet je toch een wat snellere dualcore hebben, maar liever nog een quadcore voor de huidige games.

Of je spellen kunt draaien, kan je bekijken op http://www.systemrequirementslab.com/
Mocht je het spel niet kunnen draaien met je pc, wordt daar netjes aangegeven door welk onderdeel in je systeem dat komt.

zo'n processor, is dat ook te vervangen? of kan ik dan beter een nieuwe pc kopen...

ik heb net die systemrequirementslab.com gedaan voor het spel saints row the third.

en voor de minimum requirements klopt het idd dat mijn videokaart niet goed is, en mijn RAM, het minimum was 2 gb en ik heb volgens die site maar 1 gb:confused:

dat werkgeheugen, is dat gewoon los te kopen? en duur?

PS ik heb is een keer gehoord van een vriend van mij dat je dat werk geheugen wel erin kan zetten maar dat je pc wel kan crashen ofzo? kan er iets mis gaan?

meer geheugen plaatsen kan niet dit moederbord ondersteund max 2GB werkgeheugen
wil je echt betere prestaties dan kun je het beste een nieuwe pc aan schaffen dit ding is wel zon beetje aan het einde van zn latijn

hij ondersteund max 2 gb? en ik heb nu 1 gb, is het dan niet mogelijk om nog 1 gb RAM erbij te plaatsen?

Geen idee of Firestorm gelijk heeft qua max van het geheugen (ik denk het niet, ik denk zelf dat minimaal 4GB ondersteund wordt), maar volgens de manual (hier te downloaden) is de snelste processor die in je moederbord kan een E6800.

Conclusie is eigenlijk dat het zonde wordt om geld in deze pc te stoppen, en je meer hebt aan een nieuwe pc. Je zal namelijk de processor (voor zover mogelijk), geheugen, videokaart en misschien wel de voeding ook nog moeten vervangen. Dan ben je dus al bijna een gehele computer verder!

Firestorm heeft anders gelijk hoor, max mem 2x1gig PC5300, staat ook netjes in de tech specs.

Overigens kun je een eventuele nieuwe videokaart die je nu koopt wel meenemen naar een nieuwe PC als je die zelf in elkaar (laat) zet(ten). De geheugen uitbreiding voor je huidige PC is echter weggegooid geld, omdat dit soort geheugen niet meer wordt gebruikt.

Een betere videokaart ga je dus zeker merken, maar het kan dus dat de bottleneck van je videokaart naar je CPU verschuift en dat het voordeel niet zo groot is als het had kunnen zijn.

Een upgrade van je huidige moederbord + cpu + 4gig nieuw geheugen + powersupply heb je al voor 200 euro. Wat dat betreft zijn de prijzen de afgelopen jaren een stuk schappelijker geworden

hier een voorbeeldje (maar als je echt op zoek bent naar een nieuwe PC kun je misschien beter een topic daarvoor aanmaken): http://azerty.nl/winkelmandje/winke...494020]=1&product[410215]=1&product[407338]=1

het is dus niet mogelijk om dan die videokaart te kopen, die radeon hd6770 van 1gb en dan nog 1GB RAM erbij te plaatsen?

ps wat is dat cpu en powersupply?

Het is wel mogelijk, maar mocht je later besluiten toch een andere computer te kopen kun je het geheugen niet meer gebruiken.

We hebben ook niet gezegd dat het niet werkt, alleen dat de vooruitgang in spelletjes mogelijk niet zo goed is als het kan zijn in een nieuwe computer. Dus als de snelheid niet zoveel verbeterd als je had gehoopt kan dat dus liggen aan andere dingen dan je nieuwe videokaart

oh zo, ja ik snap het, maar ik ben niet van plan om een nieuwe pc te kopen, teminste voorlopig niet maar wil toch wel dat die wat sneller is eigenlijk qua spellen dan

dus is dat dan voldoende met 1gb werkgeheugen erbij? plus nog die videokaart?

PS stel dat ik meer werkgeheugen doe dan dat me moederbord aan kan? wat gebeurd erdan? of gebruikt hij de overige werkgeheugen dan gewoon niet..

PSS: was is de prijs van werkgeheugen ongeveer?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan