Betere videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent95

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Ik wil waarschijnlijk een nieuwe videokaart kopen, maar ik weet niet of het kan en hoe het zit met voeding etc. Ik zou graag mijn kaart vervangen voor een 8800gt of een 8800gts. Ik heb hier alvast wat informatie over mijn compaq pc:

Moederbord : MSI Boston
Chipset : Intel G31/G33/G35
Processor : Intel Core 2 Duo E7300 @ 2666 MHz
Fysiek Geheugen : 3072 MB
Videokaart : NVIDIA GeForce 9500 GS
Harde Schijf : SAMSUNG (500 GB)
DVD-Rom Station : HL-DT-ST DVD-RAM GH15L ATA Device
Monitor Type : ACER X243HQ - 23 inches
Netwerkkaart : RTL8101 PCIe Fast Ethernet Adapter
Besturingssysteem : Windows 7 Ultimate Professional 6.01.7600 (x64)
DirectX : Versie 11.00
Windows Performance Index : 5.1

ik ben dus benieuwd of zo een kaart in mijn computer zou kunnen. En ik weet ook nog niet precies hoe het zit qua koeling.
ik heb al gekeken naar mijn voeding maar daar kom ik nog niet echt uit, er stond 300W max onder output en ietsje verderop stond ineens weer 268W, en weer iets verder stond 168W, daar heb ik dus nog wel wat hulp nodig. Ik wil hem trouwens ook wel voor games gebruiken, maar dat vond ik al wel aardig goed gaan met me 9500, maar dat kon nog wel wat beter.

WELKOM OP HELPMIJ....

Kun je merk en typenr van de voeding geven?
Maar eigenlijk weet ik nu al wel dat als hetgeen wat erop staat allemaal juist is dat je voor een upgrade van je videokaart ook een andere voeding zal moeten plaatsen.De huidige kaarten zullen het niet gaan trekken in je systeem met deze max 300w voeding.

budget??

Ik heb wat informatie dat op mijn voeding stond, ik zal het wel even opschrijven (zelf weet ik niet echt wat het allemaal inhoud)
Merk:BESTEC
Model ATX0300P5WC Rev:A
S/N 081153316189
HP P/N: *51882627

ik heb 8800gt's en 8800gts's gezien op marktplaats voor ongeveer 65 t/m 90 euro. ik heb ook gezocht naar hoe duur ze nieuw zijn, maar het eerst wat ik vond was 250 euro :confused:.

Een 8800 kaart moet je ook niet meer nieuw kopen.er zijn betere kaarten voor minder geld nu..:D

Je zal dus ook je voeding moeten aanpassen.Dat zul je dus in je budget moeten meenemen.(reken op een 50 euro ongeveer)
een 8800 via marktplaats is een optie dan ja....
Bij hoger butget(incl voeding)zijn er meer opties.

Wat voor voeding stel jij voor? of heb je anders nog enige suggesties over combinaties van videokaart/voeding?

Voeding moet je aan zoiets gaan denken

Een kaart zou idd een 8800(of 9800) serie kunnen zijn(second hand)
voor een nieuwe kaart zou een 5770 een optie kunnen zijn.Maar reken daar om en naarbij de 130 euro voor.

Eerst maar eens je budget gaan bepalen lijkt me..

ik heb dus nog even gezocht op marktplaats (mijn pc is nog niet echt oud dus ik vind het zonde om dure ingrepen te maken :p) en ik zag een "EVGA GeForce 8800GT SuperClocked Edition 512MB DDR3". qua voeding moet ik denk ik rond 400W? dat zie ik bij de meeste posts op internet staan.

Yep....

reken erop dat je minimaal 400-450w voeding moet gaan plaatsen.Let daarbij wel op dat dit van een goed A merk is!!(zie mijn voorbeeld in vorige post)

leesvoer

Die 8800gt superclocked is een optie!:D

dit is misschien een beetje een domme vraag maar zijn voedingen etc. standaardmaten? want het zou vervelend zijn als ik iets koop wat niet in mijn kast past

Ja, zijn standaard maten ;)

En die voeding van Frankwannet is echt een toppertje, raad hem aan iedereen aan. Bij azerty is ie nog 5 euro goedkoper.

ik zal het allemaal nog even overwegen, die kaart is bijna te mooi om waar te zijn voor die prijs. Maar alvast heel erg bedankt, dit forum werkt eht een stuk beter dan de andere;)

Ach het is natuurlijk een kaart van een oudere generatie.....Prijs is te doen en wellicht denkt de verkoper dat er iets hoger geboden gaat worden.
Als je er intresse in hebt ga dan echt kijken of de (goed)kaart werkt!!

Verders graag gedaan en laat tzt weten wat geworden is.
En ja Helpmij.nl is een stuk beterrrrrr......

Laatst bewerkt:
nog een dingetje als allerlaatste ;)
als ik dus zorg voor een goede voeding die samen kan met die kaart dan zijn er geen problemen met andere dingen zoals moederboard of andere onderdelen?
en denken jullie ook dat het wel een verschil gaat maken, een 8800gt en 9500gs? Op internet zag ik allemaal minder goede reacties over de 9500 en goede reacties over de 8800.
In ieder geval heel veel bedankt, had nooit verwacht dat het zo snel zou gaan :thumb:

Dat gaat idd werken op je pc.
de 9500 is ook niet bepaald een gamerskaart.de 8800 serie is daar veel beter in.

Ik heb de 8800gt (inno3d) :D, en de voeding van 450W(coolermaster), maar als ik nu mijn 8800gt aansluit hoor ik 1 korte en 1 lange piep. Ik heb alle drivers van mijn oude kaart eraf gehaald. Ik vond op internet dat het te maken had met mijn moederboard, dus ik had wat drivers gezocht, maar sommigen daarvan konden niet met windows 7. Over mijn moederboard is weinig te vinden en ook moeilijk om drivers te vinden. Heb jij enig idee wat ik hier aan kan doen?

OPGELOST: bleek dat ik mijn psu moest aansluiten op de kaart, dat was nieuw dus had ik dat niet door ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan