betreft de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick8

Banned
Lid geworden
17 aug 2006
hoi

Graag zou ik iets willen weten mijn laptop heeft plots van die kleine blokjes beetje zigzaggend over het beeld kan je dat bij de instellingen misschien veranderen wat kan je ermee dat het opgelost is.

Groetjes
Patrick

Je omschrijving is iets te vaag. Het zou van alles kunnen zijn : te hoge temperaturen, een langzaam defect rakende videokaart, een geheugenprobleem, etc. etc. Ik noem zo maar wat dingetjes. Je zal echt dieper moeten graven, m.a.w. kijk eens met Speccy ( klik ) naar de temperaturen en vertel ons daarnaast veel over de hardware in je systeem.

Hoi

Dat is windows en dan xp en het type is dell xps m 1710

groeten
Patrick

Hallo

Volgens uw summiere foutomschrijving , maar met dit typenr/ouderdom , vermoed ik dat de g.p.u. van het motherboard is losgekomen.

Meest voorkomende oorzaak loskomen g.p.u. --> langdurige/extreme oververhitting.

Hopelijk voor u heb ik geen gelijk.

Peter

Dag, Vaak zie je op YouTube video's van gelijk soortige storing in het beeld.

Installeer het grafisch stuurprogramma als je dat nog niet gedaan hebt en stel de resolutie, de verversingsfrequentie en bij een wat oudere computer ook het aantal kleuren in op de voor het beeldscherm voorgeschreven waarden. Wanneer je dan in het grafisch stuurprogramma, met de schuifbalk, tussen Snelheid en Kwaliteit kiest dan zou het maar zo opgelost kunnen zijn.

Ik kan niet zeggen dat zigzaggende ruis mij bekend voorkomt, controleer in ieder geval of er een storingsbron is zoals een mobiele telefoon of andere zender/ontvanger

Hoi kan je dat dan ergens downloaden kwa dit type dat is dan het beste

Als de grafische drivers niet geïnstalleerd zijn dan willen vensters niet vloeiend schuiven en pagina's scrollen niet goed. Je zal dan de chipset drivers moeten installeren die op een schijfje zijn meegeleverd. Die kan je ook downloaden voor jouw Windows versie bij "support en drivers" via de Dell Internetsite. De laptop werd geleverd met Microsoft MCE 2005.

Er is dan waarschijnlijk een programmaatje om de belangrijkste instellingen te doen. Dat vind je vaak als je rechts klikt op het bureaublad en ergens in het context menu. Anders moet je, voor nu, in het context menu Eigenschappen kiezen en dan Beeldscherm opties. De juiste resolutie is 1920 X 1200. Als het de keuze biedt tussen verschillende bits kleurdiepte dan kan je een wat lagere proberen. Voor de verversingsfrequentie worden standaard alleen de bruikbare waarden getoond.

Jouw grafische kaart of chipset is een NVIDIA GeForce Go 7900 GTX met 512MB geheugen. Je zou dus ook naar de site van Nvidia kunnen gaan om daar hun uitgebreide stuurprogramma te downloaden.

en ben dus net via dell.com en heb daar drivers ingetoets dan komt er ele lijst welke moet je dan hebben zo eigenlijk

hoi die resolutie die je gaf is er niet op het hoogste is 1600 / 1200 en heb dqat geprobeerd en het lijkt te helpen zaou dat dan daar door komen misschien zo

met dat linkje dan kom je bij dat lijstje met aplication audio video enz maar wat dan

Downloaden, uitpakken en installeren met de setup bestanden die je dan ziet.

hoi die resolutie die je gaf is er niet op het hoogste is 1600 / 1200 en heb dqat geprobeerd en het lijkt te helpen zaou dat dan daar door komen misschien zo

Platte schermen kunnen slechts één resolutie echt goed aan en dat is van het aantal pixels dat ze hebben. Binnen applicaties en in de Internet browser kan dan worden ingezoomd of het beeld passend gemaakt. Ook de verversingsfrequentie is voorgeschreven maar zoals gezegd worden standaard de waarden verborgen in de lijst die de monitor niet kan weergeven.

en dan nog iets anders misschien dat dat op te lossen is op andere computer kot het volgende bericht NTLDR ontbreekt druk op ctrl alt del maar dan kot dat er weer dat is gek want wilde gewoon windows instaleren dan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan