betreft de toetsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick8

Banned
Lid geworden
17 aug 2006
hoi

Het is zo als bij mij het toetsenbord word gebruikt en je druk op de 2 om het apenstaartje te gebruiken komt er dus ander tekentje hoe is dit op te lossen misschien.

bedankt
groeten

Hoi,

Je bent zeer somber ingesteld qua info;) maar bij deze welke windows versie gebruik je? fn toets in gebruik en/of toetsenbord goed ingesteld

Staat het toetsenbord wel op de juiste taal?

a. Gaat het (weer) over Windows XP?
b. Je zult bedoelen Shift+2 waar je van verwachtte dat die @ oplevert?
c. Indien a. en b. van toepassing (dus je hebt een US International toetsenbordindeling onder Windows XP), dan [Windows-toets]+R toetscombinatie -> intl.cpl
in tabblad Talen -> knop Geavanceerd -> Zet de combinatie "Nederlands - Verenigde Staten (Internationaal)" als Standaardinvoertaal en klik op Toepassen.
Verwijder daarna alle toetsenborden behalve Verenigde Staten (Internationaal) in het vak er onder en druk op OK.

Herstart je pc en het probleem zou (definitief) weg moeten zijn.

Tijs.

en heb het op het nederlands gezet en de verenigdestaten is niet duidelijk erbij maar het doet het nog niet

Ik praat over de toetsenbordindeling "Verenigde Staten (Internationaal)" dus niet over
"Verenigde Staten"

Doe een schermafdruk erbij van hoe het nu staat. Alvast: In de bijlage hoe het hoort te staan (evt. heb jij er nog Engels als taal bij, die kan ook verwijderd worden als je die nooit gebruikt).

Tijs.

Bijlagen

• Toetsenbordindeling_XP.JPG
    Toetsenbordindeling_XP.JPG
    45,2 KB · Weergaven: 187
Laatst bewerkt:
Ga eerst eens de volgende vragen beantwoorden:
a. Gaat het (weer) over Windows XP?
b. Je zult bedoelen Shift+2 waar je van verwachtte dat die @ oplevert?

En verder wil ik een schermafdruk zien van hoe het nu staat (daar vroeg ik ook al om). Zie alvast de bijlage in mijn vorige posting hoe het nu zou moeten staan(!)

Tijs.

dat klopt dat met schift en dan krijg je dit " maar niet dit @ dat is het eigenlijk nog nooit gehad

Ok, ik heb je een schermafdruk gelinkt, eerder al. Je moet ervoor zorgen dat het zo uit komt te zien. Desnoods, als Verenigde Staten (Internationaal) er niet bij staat, eerst klikken op Toeveogen en dat toetsenbord toevoegen.
Dan de rest van de instructie doen.

attachment.php

Staat alles goed maar het werkt nog niet, dan eenmalig linker Alt+Shift toetscombinatie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Euh??
Shift +
Volgens mij zal het altijd over CTRL + Alt + 2 moeten gaan of ALT GR +2 en wat met mijn originele vraag ???

@dotchie: Even voor je beeldvorming:
Shift+2 op toetsenbordindeling Nederlands geeft "
Shift+2 op toetsenbordindeling Verenigde Staten (Internationaal) geeft @

Alt-Gr is hier niet relevant. Enige waarbij Alt-Gr relevant is op een Verenigde Staten (Internationaal) toetsenbord is bij Alt-Gr+5 , die € oplevert.

Verder: Mijn schermafdruk is duidelijk genoeg om na te streven door patrick8, lijkt me?

Tijs.

@dnties: Even voor je beeldvorming:
Klopt:
Mijn schermafdruk is duidelijk genoeg om na te streven door patrick8, lijkt me?
Shift+2 op toetsenbordindeling Nederlands (Belgisch) geeft 2
CTRL - ALT + E op toetsenbordindeling Nederlands (Belgisch) geeft €
ALT-GR+ E op toetsenbordindeling Nederlands (Belgisch) geeft €
CTRL - ALT + 2 op toetsenbordindeling Nederlands (Belgisch) geeft @
ALT-GR+ 2 op toetsenbordindeling Nederlands (Belgisch) geeft @
ALT + 64 op (nummertoetsen) toetsenbordindeling Nederlands (Belgisch) geeft @
ALT + 0128 op (nummertoetsen) toetsenbordindeling Nederlands (Belgisch) geeft €

@gast0660: Ik dacht al dat je met een Belgisch toetsenbord aan zou komen. ("Nederlands (Belgisch)")
Bij patrick8 gaat het echt om "Nederlands", en die moet niet gebruikt maar "Verenigde Staten (Internationaal)", want dat is de indeling die we effectief gebruiken in NL.

@patrick8: Inderdaad, de bijlage in posting 7 & 9 (zijn dezelfde), dat is zoals je het uiteindelijk (na je aanpassingen) moet zien in intl.cpl, dus Nederlands als enige taal en "Verenigde Staten (Internationaal)" als enige toetsenbordindeling. Zie de instructies in posting 5.
Staat Verenigde Staten (Internationaal) er niet bij, die eerst toevoegen, op Toepassen drukken, de Standaardinvoertaal keuze op "Nederlands - Verenigde Staten (Internationaal)" zetten, op Toepassen drukken en dan de toetsenbordindelingen opschonen, zodat alleen Verenigde Staten (Internationaal) overblijft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
@dnties:
Weer iets wijzer geworden,ik had geen idee dat de verschillen zo groot waren:shocked:

@gast0660: Mocht je de verschillen willen zien, dan kun je hier kiezen welke toetsenbordindeling je wilt zien.
Kies je daar Belgian (Comma) en je klikt in het geopende layout-venster op Alt-Gr met je muis (of je hangt er boven met de muis), dan zie je inderdaad dat bij díe toetsenbordindeling Alt-Gr+2 nodig is om @ te krijgen.
Zet je Alt-Gr weer uit in het geopende layout-venster en klik je op Shift (of je hangt er boven met de muis) dan zie je dat bij die toetsenbordindeling Shift+2 een 2 oplevert.

Laad je US-International op die webpagina, dan zie je (als je klikt op Shift of met de muis er boven gaat hangen) dat de 2 dan @ is, dus dat Shift+2 een @ oplevert in die toetsenbordindeling.
Laad je Dutch op die webpagina, dan zie je (als je klikt op Shift of met de muis er boven gaat hangen) dat de 2 dan " is, dus dat Shift+2 een " oplevert in die toetsenbordindeling.

Etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan