• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Betreft: Macro CSV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geoffcel

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2009
Beste lezer,

Graag zou ik een blad willen opslaan als CSV dmv een macro. De code die ik gebruikt heb is: ActiveWorkbook.SaveAs FileFormat:=xlCSV, CreateBackup:=False, het probleem is als ik daarna de werkmap opnieuw open (in excel) dat alle informatie in kolom A staat en overal een komma tussen staat. Dit is niet het geval als ik het handmatig opsla onder CSV, gewoon via bestand>opslaan als>CSV.

Heeft iemand hier een oplossing voor? en alvast bedankt.:)

Mvg,
GeoffCell

Open de file eens in een text editor. mogelijk staan er ";" op het einde ipv komma's.

Als je handmatig saved dan komen er ; als scheidingsteken. Dit wordt door excel naar aparte kolommen vertaald
Als met jouw macro saved dan komen er , als scheidingteken. Dit wordt als 1 kolom geopend

Ron

Als je handmatig saved dan komen er ; als scheidingsteken. Dit wordt door excel naar aparte kolommen vertaald
Als met jouw macro saved dan komen er , als scheidingteken. Dit wordt als 1 kolom geopend

Ron

Hoe kan ik dit aanpassen? enig idee

Geoffrey,

voeg dit eens toe aan je macro:

, Local:=True

na CreateBackup:=False

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan