betrouwbaar backup programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
399
Durf na het terugzetten van een Acronis True Image backup die volledig vastliep en ik de hele computer heb moeten formatteren hier absoluut niet meer op te vertrouwen.
Wat is een ander betrouwbaar programma?
 
Wou net zeggen true image :D , Heb hier zelf toch nooit problemen mee gehad :confused: Heeft mij al dikwijls uit de nood geholpen....
 
Dit ligt toch echt aan je pc en niet aan t programma want dat gebruik ik al jaren, zet windows xp alleen terug en Acronis True Image en probeer t dan nog een keer.
 
Volgens mij moet je zelfs niets installeren, met de opstartcd die je met true image kan maken (als je die hebt) kan je je backups ook terug zetten.
 
Ook ik vertrouwde op True Image en heb al enkele keren succesvol op de desktop een backup gemaakt met T.I. teruggezet. Had dan ook het volste vertrouwen dat het nu op de laptop ook ging lukken. Het begon goed nog 32 min. remaining nog 23 enz. toen stond er echter 3 uur, 5 uur enz. (zie topic documenten afhalen van beschadigde backup). Op nog 13 uur te gaan bleef het hele zooitje vaststaan en heb na uren wachten uiteindelijk de laptop maar uitgezet met als gevolg dat de harde schijf compleet leeg was en ik ook niets meer aan de terug in koopstand zetten cd had. Samen met de helpdesk de harde schijf opnieuw gepartitioneerd en geformatteerd en toen windows geïnstalleerd. Toen voor alle zekerheid de backup die op externe schijf stond eerst op dvd gebrand en nog een keer geprobeerd terug te zetten maar weer hetzelfde resultaat. Nu maar een backup van de nieuw ingerichte C schijf gemaakt met de winzard van window xp want zoals jullie wel snappen wil ik deze ellende niet nog een keer meemaken. Maar er zal best een betere manier zijn om te backuppen maar dan niet met Acronis True Image.
 
Acronis is een goed programma, ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Maar wat ik nooit zal doen is een back-up op een cd-rom of dvd zetten, of ik gebruik een partitie of nog beter een externe harde schijf.

Daarbij heb ik Acronis Startup Recovery Manager geactiveerd (opstarten met F11) en in al die keren dat ik het gebruikt heb is het nooit fout gegaan.
 
Image terug zetten op een geformatteerde harde schijf

Een vraagje off topic, in verband met de ‘Acronis True Image bestand’,,,

Ik gebruik tevreden Acronis True Image 10. Ik heb mijn Image twee maal al gebruikt.

Nu is mijn vraag: Is dat waar dat een Image bestand van Acronis True Image 10 niet meer gebruikt kan worden, op een harde schijf die ten eerste geformatteerd wordt?. Iemand een ervaring ermee? dank u,,,
 
Laatst bewerkt:
Dit klopt niet. Ik heb 1 keer een gecrashte schijf gehad, heb op de nieuwe schijf probleemloos een image op kunnen laden.
 
Durf na het terugzetten van een Acronis True Image backup die volledig vastliep en ik de hele computer heb moeten formatteren hier absoluut niet meer op te vertrouwen.
Wat is een ander betrouwbaar programma?

Zie wat ik eerder in deze rubriek schreef over DriveImage XML, kan ik oprecht
aan bevelen.

Ik heb er hier nog niets over gelezen, kennelijk niet of nauwelijks bekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan