betsanden verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

geraarbrtt

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2004
Ik wil bestanden naar een vriend van mij verzenden GROTE bestanden zoals films games enz...

Ik heb het al geprobeerd via msn maar het gaat veel te traag.

Weet er niemand een programma (eenvoudig) om dit te doen? En liefst een stuk vlugger dan msn.

Alvast bedankt.

Ik dacht dat je bij limewire een optie had om direct connectie te maken met een ip. mischien dit eens proberen.
Bij linux gebruik ik altijd het prog scp :p

Tot 1 GB kan je hier terecht: http://s4.yousendit.com/

Eventueel kan je een groter bestand met winrar splitsen. Hoe lang het duurt hangt natuurlijk ook af van je verbinding.

Wim, ook al is het een leuke site, de snelheid is dan nog steeds afhankelijk van de mail server en de meeste mailservers gaan niet zo snel, dus ik denk dat dat niet veel zal schelen met een verbinding in MSN.
Uiteraard wel iets maar niet veel.

Yousendit zet het bestand tijdelijk op hun server zodat je het gewoon kunt downloaden op dezelfde snelheid die je ISP biedt. Moet je wel een snelle upload voor hebben als je grote bestanden wilt uploaden.

Zover ik de site zag wordt het verzonden naar je E-mail, of krijg je per E-mail een inlog code of een link verzonden zoda je het daar kunt downloaden.

Ik heb het weleens gebruikt, werkt wel goed.
Je krijgt een e-mailtje waarin een downloadlink staat. Zo kun je m downloaden van de YouSendIt server:D

YouSendIt will automatically email your recipient a link to your file stored on our server.

Geplaatst door geraarbrtt
Ik wil bestanden naar een vriend van mij verzenden GROTE bestanden zoals films games enz...

Ik heb het al geprobeerd via msn maar het gaat veel te traag.

Weet er niemand een programma (eenvoudig) om dit te doen? En liefst een stuk vlugger dan msn.

Alvast bedankt.

MSN start een directe connectie en runt dus op full speed...
De enige limitatie die je hebt is je upload speed (en die is vaak heel traag(ik zit op 16 kb/sec... Reken maar uit hoelang 600 MB duurt:)))

Hmm msn rechtstreeks leg mij maar is uit waarom een upload maar tegen 5 kb/s gaat terwijl ik in linux met scp 20 kb/s haal. mijn upload snelheid ligt rond de 20 kb/s volgens speedtest.nl

dat heeft te maken met het feit dat linux altijd probeert het maximum te halen, en msn blijft bij zijn vorige snelheid...
OK, je kan mss een beetje snelheid halen, maar je gaat toch geen film in een dag overgezet krijgen hoor

De firewall zorgt ook nog weleens voor moeilijkheden. Daarom heb ik regelmatig last van de '1kb/s Horror' (MSN).

Geplaatst door arre

MSN start een directe connectie en runt dus op full speed...
De enige limitatie die je hebt is je upload speed (en die is vaak heel traag(ik zit op 16 kb/sec... Reken maar uit hoelang 600 MB duurt:)))

het enige probleem met MSN (iig 6.x) is dat je een redelijke hoge overhead hebt waardoor msn errug traag is met bestand overdracht.

pak je bijvoorbeeld aMSN (te vinden op sourceforge) ben je veel sneller.

(bij mij scheelde het een factor 8, 5KB/MSN 40 KB/aMSN beide op windows. onder linux met aMSN haal ik zelfs nog een stapje meer 50KB)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan