sjonnieorg
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 mrt 2008
allereerst goedendag allemaal [mijn eerste post op dit forum].
wegens omstandigheden zit ik even in de ziektewet en een mens gaat zich vervelen.
nu had ik al een klein systeempje hier staan die diende als file server in ons thuis netwerk maar ik kwam al een tijdje opslagruimte tekort.
en ja wat doe je als je toch "rommel" zat hebt...je gaat nadenken.
aangezien ik [nog] geen zin heb er geld in te investeren als ik het met tweedehands spullen gratis kan maken heb ik het volgende in elkaar gebeund:
een AMD1800+ op een standaard mobo met 1gig ramm,
OS is een xp pro "stripped" met wel alle netwerk mogelijkheden maar zonder de teletuby crap.
harde schijven zijn:
1: seagate 80 gig voor het os en geinstaleerde programma's [server en monitor prog's]
2: samsung 80 gig als "download disk"
3: hitachi 160 gig [opslag]
4: maxtor300 gig [opslag]
5: maxtor120 gig {opslag]
6: maxtor200 gig[opslag
tempraturen zijn voorlopig [na een halve dag dag draaien]:
1: 37 graden
2: 31 graden
3: 36 graden
4: 32 graden
5: 36 graden
6: 36 graden
cpu blijft trouwens met deze hittebronnen onderin op een nette 25 graden.
nu het geintje achter deze setup:
het systeem draait op een een 350W sweex voeding
maar niet alleen,, die trok het hele treintje toch maar niet nauwelijks,
[opstarten zonder beeld op de monitor of crashes / BSOD / etc]
dus ik denk hadnig te zijn en laten we een tweede voeding het zware werk overnemen.
dus een tweede [Q-tech] 350W aan de 4 harde schijven gehangen die via de promise IDE kaart aangesloten zijn en kijken of het wil,,,en ja hoor,, draaien als een tierelier.
nu is mijn vraag,,,
aangezien de bedoeling is dat deze setup 24/7 gaar draaien,,
hoelang houd dit het vol
ik heb er wel zoals je op de hopenlijke bijgevoegde pic zult zien een paar fannetjes erbij gepropt en de outtake van de tweede voeding zorgt ook voor een beetje flow extra over de HD's
ben benieuwd
wegens omstandigheden zit ik even in de ziektewet en een mens gaat zich vervelen.
nu had ik al een klein systeempje hier staan die diende als file server in ons thuis netwerk maar ik kwam al een tijdje opslagruimte tekort.
en ja wat doe je als je toch "rommel" zat hebt...je gaat nadenken.
aangezien ik [nog] geen zin heb er geld in te investeren als ik het met tweedehands spullen gratis kan maken heb ik het volgende in elkaar gebeund:
een AMD1800+ op een standaard mobo met 1gig ramm,
OS is een xp pro "stripped" met wel alle netwerk mogelijkheden maar zonder de teletuby crap.
harde schijven zijn:
1: seagate 80 gig voor het os en geinstaleerde programma's [server en monitor prog's]
2: samsung 80 gig als "download disk"
3: hitachi 160 gig [opslag]
4: maxtor300 gig [opslag]
5: maxtor120 gig {opslag]
6: maxtor200 gig[opslag
tempraturen zijn voorlopig [na een halve dag dag draaien]:
1: 37 graden
2: 31 graden
3: 36 graden
4: 32 graden
5: 36 graden
6: 36 graden
cpu blijft trouwens met deze hittebronnen onderin op een nette 25 graden.
nu het geintje achter deze setup:
het systeem draait op een een 350W sweex voeding

maar niet alleen,, die trok het hele treintje toch maar niet nauwelijks,
[opstarten zonder beeld op de monitor of crashes / BSOD / etc]
dus ik denk hadnig te zijn en laten we een tweede voeding het zware werk overnemen.
dus een tweede [Q-tech] 350W aan de 4 harde schijven gehangen die via de promise IDE kaart aangesloten zijn en kijken of het wil,,,en ja hoor,, draaien als een tierelier.
nu is mijn vraag,,,
aangezien de bedoeling is dat deze setup 24/7 gaar draaien,,
hoelang houd dit het vol

ik heb er wel zoals je op de hopenlijke bijgevoegde pic zult zien een paar fannetjes erbij gepropt en de outtake van de tweede voeding zorgt ook voor een beetje flow extra over de HD's
ben benieuwd