• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bevat cel JA/YES dan JA/YES doortrekken naar beneden tot 1e lege regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tweety1

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Ik ben opzoek naar een formule die het volgende doet.
In kolom "E" staat bij een aantal cellen JA of YES nu wil ik in de kolom daarnaast de JA of YES doortrekken naar beneden tot eerste volgende lege regel.

Voorbeeld

Mvg

Kasper

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Kasper,

in cel F2:
PHP:
=IF(OR(E2="YES";E2="JA");E2;"")

dan in cel F3 en doortrekken naar beneden:
PHP:
=IF(ISBLANK(A2);IF(OR(E3="YES";E3="JA");E3;"");IF(ISTEXT(A3);F2;""))

of deze: (in F3 en doortrekken):

Code:
=ALS(EN(D3<>"";E2<>"");E2;"")

Is het ook mogelijk om er 1 formule van te maken? Dan ik heb gebruiken in een tabel

Laatst bewerkt:
Kolom F was een voorbeeld kolom zoals de uitkomst moet zijn.

Is mijn formule niet voldoende?

U moet wel de eerste lijn (E2,E9,E17,etc...) invullen met JA of YES

En wat bedoelt u met 'er 1 formule van te maken'? ik heb er maar 1, of ontsnapt er mij iets?

Bijlagen

Het klopt dat je 1 formule gebruikt alleen had ik iets anders in gedachte. De gegevens staan in tabel waardoor de formule automatisch wordt doorgetrokken.
De formule die ik zoek wil ik plaatsen in kolom F (waar nu de uitkomst staat zoals de uitkomst van de formule moet zijn).

Laatst bewerkt door een moderator:
gebruik deze:
PHP:
=IF(OR(A1="Kop1";ISBLANK(A1));IF(OR(E2="YES";E2="JA");E2;"");IF(ISTEXT(A2);G1;""))

vervang Kop1 uit de formule door de tekst die je daadwerkelijk in de kop van je tabel gebruikt.
of vervang "Kop1" door $A$1.

Op zich werkt de formule goed. Allen gaat het fout als er lege regels boven regel 2 staat. Is dat nog op te lossen?

vermijd te aller tijd lege regels, kolommen en samengevoegde cellen als je met formules of vba wil werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan