beveiligd bestand vervangen in system 32

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelpot

Meubilair
Lid geworden
18 mrt 2008
Berichten
5.618
Hallo iedereen en ik hoop dat daar dan ook iemand tussen zit die me zo'n beetje kan helpen :D

Het probleem is dat heel soms(nog maar 3 keer gebeurd in 2 maanden denk ik) dat mijn objectdock crasht, objectdock werkt niet meer staat er dan, verder geen reden waardoor.
Als ik in men logboeken ga kijken zie ik dat het komt door "ntdll.dll"
Hetzelfde heb ik ook soms voor(iets vaker) wanneer ik een wat langere tijd zit rond te neuzen achter een bepaalde optie om iemand hier te helpen op het forum.
Dan komt er, configuratiescherm werk niet meer en sluit dat venster zich gewoon af.
In de logboeken staat dan ook dat het de oorzaak is van ntdll.dll...

Mijn vraag is dus: Hoe kan ik die ntdll gaan repareren?
Ik heb het dll-bestand van het web gehaald maar ik krijg deze niet in de system32 omdat "ik niet gemachtigd ben om dat uit te voeren" hoewel ik administrator ben.
(veilige modus werkte ook niet)

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen :thumb:
alvast bedankt!

Ps: natuurlijk heb ik UAC uitgeschakeld staan en nogmaal, ik ben admin van mijn systeem.
 
en verborgen bestanden tonen wel aanstaan.
 
Sorry, verkeerde link, moet deze zijn:
http://www.vistainfo.nl/vista_workshops/vista_workshops/word_zelf_de_baas_over_windows_vista.html

met o.a.
Sommige handelingen - zoals het rommelen aan bestanden in bijvoorbeeld de systeemmap C:\windows - worden zelfs helemaal niet toegestaan! Daarom moeten we zodadelijk ook nog even diep achter de schermen aan het werk om Windows Vista helemaal 'open' te gooien, zodat u - als vanouds - niet wordt belemmerd tijdens de dingen die u doet. Even concreet: "Na afloop van deze workshop kunt u als vanouds hacken en tweaken!" Met hierbij tevens de waarschuwing dat u niet bij ons - maar bij uzelf! - moet zijn, als u Windows Vista onherstelbaar beschadigt.
 
Ok, bedankt, het is nu nog bezig met het eigendom maken van: admin momenteel :D

na mijn herinstallatie was ik dit simpelweg vergeten terug te doen :eek:
Nu nog hopen dat het daarna wel werkt :D

Ik laat het nog wel weten, ik moet nu namelijk weg

alvast nogmaals bedankt :thumb:
 
de huidige eigenaar is dus nu de administrators (ik dus)

maar nog nu ik het bestand in system 32 wil gaan plaatsen heb ik de melding dat ik geen machtiging heb :confused:

Heb je een idee hoe dat komt? :(
 
was dit topic even vergeten...

het verplaatsen is dus echter wel gelukt, de problemen die het meegebracht heeft daar zwijgen we maar over :p
 
Hallo
Ik moet om een reden ook een bestand in de map system32 vervangen en ik heb dus gezorgd dat ik vista zeg maar "bezit" met dat linkje in het antwoord van mrmusic maar bij mij werkt het nog steeds niet:(. Als het bij jou dan wel gelukt is zou je me dan even kunnen helpen want ik snap er plat gezegd geen zak van...
 
Hallo
Ik moet om een reden ook een bestand in de map system32 vervangen en ik heb dus gezorgd dat ik vista zeg maar "bezit" met dat linkje in het antwoord van mrmusic maar bij mij werkt het nog steeds niet:(. Als het bij jou dan wel gelukt is zou je me dan even kunnen helpen want ik snap er plat gezegd geen zak van. Ik heb het hele internet al afgestrompeld dus ik ben wanhopig.........
 
ik zou zeggen, volg de handleiding nog eens grondig

Je moet dus een proces zien voorbij gaan zodat alles van eigenaar wordt veranderd, dat kan een aantal minuten duren.

Start dan nog eens op, en hernoem het betand van bestand.dll naar bestand.dll.old
kopieër dan je dll bestand naar system 32.

Als het in de normale modus niet lukt probeer het dan in de veilige modus (f8 tijdens het opstarten)
Lukt dat OOK NIET, gebruik dan het programma unlocker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan