Beveiligd gedeelte d.m.v. inlognaam en wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Wie kan mij (op een eenvoudige manier) uitleggen hoe ik een beveiligd gedeelte op mijn homepage kan maken?

De bedoeling is dat je zo'n klein pop-up schermpje krijgt waarin je je inlognaam en wachtwoord moet noteren.

Ik maak gebruik van Frontpage (MS Office 2003).

Alvast bedankt voor je reactie!

Met JavaScript kun je het zo doen:

Zet dit (bovenaan) in de body:

Code:
<script type="text/javascript">
<!--

ww = prompt('Vul hier het wachtwoord in:','');
fout = 'pagina fout';
goed = 'pagina goed';

if(ww == 'wwoord'){
document.write(goed);
alert('Je wachtwoord is goed!');
} else {
alert('Je wachtwoord is fout!');
document.write(fout);
}

// -->
</script>

Waar nu wwoord staat moet je zelf een wachtwoord bedenken.

Waar nu pagina fout staat zet je de tekst (en evt. ook HTML tags als het wachtwoord fout is.
Waar nu pagina goed staat zet je de tekst (en evt. ook HTML tags als het wachtwoord goed is.

Bij de stappen van pagina fout en pagina goed moet je ALLE TEKST EN HTML TAGS ACHTERELKAAR SCHRIJVEN!!!
Het teken dat je NIET mag gebruiken is dit: '

Maar deze code is niet helemaal veilig. Mensen die goed zijn in HTML en javascript kunnen deze pagina 'ontcijfen' en dan kunnen ze hem zien. Als je je pagina ècht veilig wilt maken moet je PHP gebruiken en daar heb ìk geen verstand van.

Laatst bewerkt:
Ik begrijp niet helemaal wat ik nu moet schrijven bij 'pagina goed' en 'pagina fout'.

Nu kom je altijd uit op de pagina waar het om gaat. Of je het wachtwoord nu goed of fout scgrijft. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling...

Misschien ben ik te kieskeurig, maar dat php spreekt me wel erg aan. Ik moest maar eens op zoek gaan naar een boekje: php voor beginners.

(thanx ;)

Laatst bewerkt:
Kopieer dit hier onder eens en zet het zonder er iets aan te veranderen in kladblok. Sla het op als html en bekijk het in de browser. Als het goed is doet hij het hoor. Ik heb hem uit getest.

Code:
<html>
 <head>
  <title>
Titel
  </title>
 </head>
 <body>
  <script type="text/javascript">
<!--

ww = prompt('Vul hier het wachtwoord in:','');
fout = '<h1>HELAAS...</h1><br><br>Je hebt een fout wachtwoord ingevuld. Je kunt nu niet deze pagina bekijken. Druk op F5 om het opnieuw te proberen';
goed = '<h1>GOEDZO!!!</h1><br><br>Je hebt het goede wachtwoord ingevuld. Je kunt nu deze pagina bekijken. Veel plezier!';

if(ww == 'wwoord'){
document.write(goed);
alert('Je wachtwoord is goed!');
} else {
alert('Je wachtwoord is fout!');
document.write(fout);
}

// -->
  </script>
 </body>
</html>

P.S. Je kunt ook de bijlage pakken i.p.v. kopieren en plakken.

P.P.S. Kijk ook eens hier. Daar heb ik het ook gebruikt. En je krijgt ook wel even het wachtwoord daar voor: rthvnb Maar dat had je zelf ook wel kunnen zoeken in de bron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan