Beveiligd systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkie!

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
78
Hey,

Ik heb een keer per ongeluk een virus gedownload, en toen moesten we de pc formatteren, en XP er weer opnieuw opzetten. Me vader was ontzettend boos, en heeft nu heel veel dingen beperkt gemaakt, beveiligd. Weet iemand hoe ik dat uit kan zetten?
Ik ben er al achter hoe ik in het register moet komen, in de C:/ , in Windows en in Program files. Ik kan ook gewoon naar mapopties, maar dingen zoals bij Eigenschappen van Bureaublad, daar de schermbeveiliging, ddat hele tabblad is weggehaald, en ik kan geen bestanden uit de C:/, Windows of All Users/Bureaublad verwijderen of erbij zetten.
 
Ik bedoel dit te zeggen,je vader zal er een reden voor hebben om alles te beveiligen,dus dat moet je mooi zo laten.
 
.

Ik ben nu wel oud en wijs genoeg om geen virussen meer te downloaden, het was tenslotte een virus die gewoon op een site was, als je hem bezocht. Als je me niet geloof twil ik de site wel geven. Bovendien weet ik aardig wat van computers af, en wil ik ook een ICT-opleiding gaan volgen, want ik wil later programmeur worden.
 
Ik denk dat het verstandiger is om je vader eens te vragen of de beveiliging er weer af mag zodat jij kan laten zien dat je verantwoord met z'n pc kan omgaan. Of je vraagt of hij (een deel) wil meebetalen aan een computer die alleen voor jou is en wat je daar dan mee doet is je eigen zaak. Kennis van computers en het streven om later de ICT in te gaan helpen niet altijd tegen virussen en andere rotzooi.
 
het beste is idd - als je wil prutsen - om net zoals ik nog een andere pc te hebben(sins zaterdag heb ik ook nog een 550 mhs - 64 ram bij) Dat betekent dat we 3 pc's hebben. Een pentium 4 3,00 ghz voor de ouders, een athlon 1800+ met 1 giga ram waar ik tot vorige week op prutste en gamede en msn, nu is dit enkel gamen en photoshoppen en sins zondag dus een echte prutspc bij en ook voor wat msn en internet(moet wel nog wat ram bij, gaat traag met windows 2000:(). Koop jezelf op ebay voor 100 euro een 1 ghz met 512 RAM en xp zal lekker draaien. Mijn 550 mhz is allesins niet de bottleneck, die komt niet zo vaak op 100 procent, alleen als ik filmpje draai en aan het downloaden ben.

Dit lijkt me echt de beste oplossing, je pa zal jouw niet nog es laten eraan prutsen. Normaal gezien als je er klaar voor bent, zou je het zelf makkelijk moeten kunnen omzeilen(ben nu sins een jaar beheerder van alle pc's in dit huis, alsook het netwerk, omdat ik altijd alles oplos) Als er een probleem is, probeer jij het dan op te lossen en je pa zal dan wel doorhebben dat je het kan:)

btw: als je al vindt dat het een hele prestatie is om in het register, program files, windows... te komen, dan ben je nog steeds een noob hoor.
 
Hoi,

Zeg, als je zo'n site kan maken (in je profiel) , dan moet het toch ook niet een heel groot probleem voor je zijn om de beveiliging van je pa te omzeilen?:shocked:
 
.

@ Skelle: Register, windows en program files kan je niet zo maar in komen :confused:
Via een batch bestandje kan je naar de C:/ , en via daar kan je wel in alles komen..,
en in heb niet gezegd dat het een hele prestatie is, misschien komt het wel zo over, maar ik bedoelde dat als ik dat nodig had dan kan ik er inkomen..

@ Mavaros: Die site is gemaakt met Macromedia FlashPlayer 8.0.. en alles wat ik daar over weet, heeft niks te maken met het verstand van Windows ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan