• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligd tabblad 1 cel selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Ik zou graag in een beveiligd tabblad van mijn beveiligd werkblad 1 cel willen selecteren en van die ene cel enkel de beveiliging opheffen en een tekst in plaatsen waardoor daarna het ganse blad beveiligd is.
Bvb: tabblad is beveiligd met wachtwoord
cel A1 is daarvan niet beveiligd en daar kan een waarde ingegeven worden
cel A2 is wel beveiligd maar enkel van die cel zou ik op een of andere manier de beveiliging willen opheffen om OK in te typen waardoor dan het ganse blad beveiligd is, ook cel A1

Dit zal denk ik wel een beetje te hoog gegrepen zijn denk ik, maar voor de specs onder jullie misschien eens een kluif om op te zoeken

Alvast bedankt

Het hele blad is toch al beveiligd??
Anders hoef je van die ene cel de beveiliging niet op te heffen.

voorbeeldje

Hoi,
Hierbij een voorbeeldje.
Enkel de groen gekleurde cellen kunnen ingevuld worden door iedereen. Op het einde van de maand dient de verantwoordelijke deze lijst na te zien en ter controle in de rode cel OK te plaatsen. Daar niet iedereen dit zou kunnen doen is mijn vraag kan men terwijl het blad beveiligd is enkel en alleen deze cel de beveiliging opheffen, OK in typen of kiezen waardoor dan het ganse blad terug beveiligd wordt, inclusief de groene cellen?

Bijlagen

Topictitel aangepast. Haast onmogelijk zegt niets over je probleem

Volgens mij wil jij dus een soort van user-afhankelijkheid inbouwen, welke bepaald welke cellen beveiligd zijn. Ik ben bang dat je dan echt de VBA code in moet duiken en bijvoorbeeld een stukje code schrijven die de UserID ophaald. Ik gebruik een dergelijk script om op basis van de UserID, bepaalde sheets van een model te hiden/weer te geven, maar ook voor beveiliging van specifiek ranges/cellen.

via macro

Hoi,

Eerst en vooral nog eens bedankt voor het meedenken.
Ik heb er een knop op gezet die een macro start. De verantwoordelijke dient enkel en alleen op de knop te klikken en het paswoord in te geven en al de rest gebeurt dan automatisch, ook de beveiliging.

Ik veronderstel dat je dan ook je code beveiligd hebt, anders wordt het wel zeer makkelijk om dit alles te omzeilen. Alhoewel dit ook geen garanties biedt want deze is binnen de minuuut ook gekraakt, want Excel blinkt niet onmiddelijk uit in beveiliging(wat ook de bedoeling niet is v/h programma)

Inderdaad, de codes heb ik ook beveiligd. Denk niet dat er op de werkvloer waar het zal gebruikt worden mensen zullen zijn die dan de code of het bestand nog zullen kunnen kraken (hoop ik).

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan