beveiligd word- document maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

worryman

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2001
ik gebruik word Word 2000 en wil een .doc -bestand
(met afbeeldingen erin)
beveiligen, zodanig, dat er niets gewijzigd kan worden.
Heb zoiets al eens gezien met de benaming"word document in explorer", maar weet echt niet hoe je die moet vervaardigen.

het lukt mij wel in word dmv wachtwoord instellen voor het bewerken van een document, maar dan kan je toch nog een wijziging doen dmv het daarna opslaan onder andere naam. Ik wil juist dan er niks gewijzigd kan.

wie helpt mij??

bedankt

Ik heb office xp maar denk dat het ongeveer hetzelfde zal werken:

Menu Extra
Documenten beveligen
Dan krijg je een schermpje, ik kan daar een keuze maken uit 3 dingen: Begehouden wijzigingen, Opmerkingen, Formulieren. Kies voor Formulieren
Je kan evt een wachtwoord invoeren maar dat hoeft niet
klik op ok en je kan niks veranderen aan het dokument tot je de beveiliging opheft

ook ik heb Word 2000 en ik moet heel eerlijk bekennen dat ik het probleem niet goed begrijp........

als jij een bestand opslaat en je gaat naar het menu waar je de wachtwoorden kunt instellen dan kun je daar kiezen uit 2 soorten wachtwoorden : een om de .doc te kunnen openen en een om het .doc te kunnen bewerken.

Als je gewoon voor de eerste optie kiest en een wachtwoord aanbrengt voor het openen van een document dan is dat toch precies wat je wilt............. of snap ik er nu niets van.......?

En idd, als je alleen maar een wachtwoord instelt voor het bewerken, dan kan een "derde" idd het docje openen, wijzigen en onder een andere naam opslaan, maar de eerste optie is afdoende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan