Beveiligde bestand gedeeltelijk afgedrukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

John__Y

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2002
Beveiligd bestand gedeeltelijk afgedrukt

Een beveiligd Word-bestand [paswoord wordt niet gegeven] kan ik wel afdrukken, maar dan wordt een van de voetregels maar half afgedrukt. Heel slordig dus.

Er is wel een werkwijze op alles erop te krijgen [nl. via keuze van papierformaat 'Executive'), maar dan wordt alles wel erg klein.

Wat moet ik doen op het hele document op normale grootte op een A4'tje te krijgen?

Alle hulp is welkom!

Joao

PS Printer is HP Deskjet 710C.
Heb al eens bij iemand anders op een laserprinter afgedrukt zonder beschreven probleem.

Laatst bewerkt:
John,

Kies menu: Bestand > Paginainstelling; tabblad marges
Verhoog hier de positie van de voettekst (vanaf rand) van 1,25 naar bijv. 1,5.

Wil je dit voor al je documenten, sluit dan eerst alle documenten (grijs werkblad in Word) en open rechtstreeks het sjabloon normal.dot.
Breng hierin bovenstaande wijziging aan en sluit normal. dot weer af.
Laat in ieder geval je papierformaat gewoon op A4 staan, daarmee voorkom je allerlei problemen... !!!

Succes

Teun

Laatst bewerkt:
Teun bedankt voor je reactie, maar

... jouw plan werkt niet bij dit beveiligde invulformulier.
(de optie paginainstelling is daardoor niet te selecteren).

Weet je misschien een methode om Word zo aan te pakken dat de paginatekst automatisch passend wordt gemaakt voor een a4-pagina? Met Lotus 1-2-3 bijvoorbeeld kan dit wel. [maar goed: dit is een heel ander soort toepassing, van een bedrijf dat nog niet in handen is van mikrozacht).

Graag hulp...zet jullie tanden in deze keiharde materie en kraak 'r.

Adeus, J O A O
----------------------------

Alles is chemie, maar chemie is niet alles

De beveiliger op zijn/haar vingers tikken

John,

Je weet de oorzaak denk ik wel (een inktjetprinter heeft een 'eigen' ruimte - rand - nodig om een pagina om af te kunnen drukken i.t.t. veel laserprinters).
Ik denk dat de enige oplossing is, de 'maker' van dit formulier een aanpassing te laten maken, of het wachtwoord te 'kraken'.

Teun

Van Word naar Pdf om te printen

Uiteindelijk heb ik mijn doel toch bereikt:
Eerst heb ik het bestand geconverteerd naar een pdf-bestand [via een gratis proefversie van FinePrint].
Van daaruit is het pdf-bestand wel zo af te drukken dat de voettekst in zijn geheel wordt afgedrukt.
Nadeel van de gratis versie van FinePrint is wel dat er een reclameregel op de pagina komt. Deze is op zijn beurt te voorkomen door het af te drukken tekstgedeelte als plaatje te selecteren.

Ja-ja, je moet er wat voor over hebben.

De ballen,

J o a o

---------------

MS is a serious disease - no cure available yet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan