• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligde bestanden raadplegen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom30

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Hallo Excellisten,

Ik zit al een tijdje te zoeken naar de oplossing voor het volgende probleem, dus dacht ik het hier eens te proberen.

Ik heb 10 excelbestanden die ik allemaal heb beveiligd met hetzelfde wachtwoord. Nu wil ik in een 11de bestand alle waardes weergeven van cel A1 van elk bestand, onder elkaar.
Op zich is dat niet zo moelijk, echter vraagt excel dan steeds om het wachtwoord van de 10 bestanden. Dat vraagt ie dan ook 10 keer!!

Bestaat er een formule of VBA code die het mogelijk maakt om de bestanden te raadplegen zonder dat hij om het wachtwoord vraagt? (Door bijvoorbeeld het wachtwoord al in de VBA code te zetten ofzo?)

Alvast bedankt !!!

Groet, Tom

Code:
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' De macro is opgenomen op 17-1-2007 door Jan van Asseldonk.
'

'
    Workbooks.Open Filename:="H:\InternetDownloads\ExcelFiles\map2.xls", Password:="jan"
End Sub

Als je de volgende code in vba zet, zou het moeten werken:

Code:
Workbooks.Open Filename:= "C:\Map2.xls", password:="geheim"

Ervan uitgaande dat het te openen bestand Map2.xls is en het wachtwoord geheim
Voor elk van de te openen bestanden moet je dan natuurlijk een dergelijke regel maken met de juiste bestandsnaam (incl bestandslokatie) en wachtwoord

Bedankt voor deze reacties !!! Super!

Ik ga ermee aan de slag en ik laat iets weten als het is gelukt!!

Groet, Tom

Hallo Jan en Jofred,

Deze code werkt inderdaad, maar het is niet helemaal wat ik zoek. De code opent namelijk het workbook waar hij de data uit wilt halen. Als ik die code gebruik, worden er in mijn geval 10 werkboeken met roosters geopend.

Ik heb een afbeelding van een rooster bijgevoegd. Het gaat erom dat een hele regio winkels zijn roosters centraliseert in een systeem. Daarvoor heb ik per week een workbook zoals deze. De blauwe winkels zijn hyperlinks naar de betreffende roosters van de winkels. Zoals jullie kunnen zien heeft winkel 6 zijn roosters ingevuld, zo zie je dat er op maandag bijvoorbeeld 3 mensen staan.

Waar het mij om gaat zijn de rode en groene blokjes. Hieraan kan ik zien welke winkel zijn rooster heeft ingevuld en welke niet. Nu moet ik elk weekoverzicht openen om te zien of alle winkels het hebben ingevuld. Wat ik nu wil maken is een los werkbook waarin ik de colommen met gekleurde vakjes van alle weken naast elkaar heb staan zodat ik in een oogopslag kan zien welke winkels verzuimen om het rooster in te vullen.

Als ik dat doen met de code die jullie me gaven, gaat hij elk weekoverzicht openen en laat het ook open staan. Nu is dat in deze periode niet zo erg maar je kunt je voorstellen wat er met mijn taakbalk gebeurd als we in december zitten... :-)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

Alvast bedankt!

Groet, Tom

Bijlagen

• rooster.JPG
    rooster.JPG
    61,5 KB · Weergaven: 71
Tom, qua bestanden bijhangen, zie hier eens aub.

Hallo Wigi,

Omdat in dit rooster behoorlijk wat gevoelige informatie zit, kan ik het niet zomaar plaatsen. Er zitten ongeveer 110 namen en mobiele nummers in van mensen die werken in verschillende telecomwinkels. Mijn baas is het er vast niet mee eens als ik dat hier prijs geef.. :-)

Maar ik heb een voorbeeld bijgevoegd. In de zip zitten 3 bestanden, tw: Management.xls, rooster 1 en rooster 2. Alle bestanden zijn beveiligd met het wachtwoord kruk.

Wat ik nu heel graag zou willen is dat in de grijze cellen in de managementscheet de waardes uit de twee roosters worden gezet, zonder dat de roosterbestanden daarvoor geopend hoeven te worden.

Ik hoop dat het duidelijke is zo.

Alvast heel erg bedankt!

Groet, Tom

Bijlagen

Niemand???

Er zal toch wel iemand zijn die dit weet???

:-)

Tom30,
Ik heb een poging gedaan.

Hoi Alberto,

Heel erg bedankt voor de poging. En zoals jij het gezipt hebt, werkt het ook, zoalng ik het juiste pad maar aangeef in de macros.

Echter, het probleem is nu dat de bestanden rooster 1 en rooster 2 ook beveiligd zijn met hetzelfde wachtwoord. Zo had ik het ook hier geupload.

Als je de bestanden rooster 1 en rooster 2 beveiligd met een wachtwoord en je opent het bestand management, dan vraagt ie 6 keer het wachtwoord. (3 keer voor rooster 1 en 3 keer voor rooster 2)

Dat is eigenlijk waar het mij om gaat. :-)

Ik ben in ieder geval wel al blij dat de bestanden niet geopend hoeven te worden om de data eruit te halen. Nu alleen dat stomme wachtwoord nog...
Is het niet mogelijk om het wachtwoord op te nemen in de macro's in het management bestand zodat ie daar niet naar hoeft te vragen?

Alvast bedankt wederom !!!

Groeten, Tom

Bijlagen

• ff.rar
    ff.rar
    19,5 KB · Weergaven: 16
Tom30,
Probeer bijgevoegd bestand eens.

Hallo Alberto,

Mocht je er tijd en zin in hebben, zou je het bestand dan even willen zippen svp? De pc op mijn werk kent geen rar. Anders moet ik tot vannavond wachten en ben toch wel benieuwd.. :-)

alvast bedankt!

grts

Heren,

Ik heb er maar 1 woord voor:

Briljant !!!!!

Dit werkt inderdaad perfect!
Ik bewonder jullie om je kennis en reactiesnelheid.!

Nogmaals super bedankt!

Oei!

Ik was toch een beetje voorbarig.
De twee roosterbestanden die alberto had teruggestuurd, waren niet niet meer beveiligd. Daarom vroeg de managementtool ook niet naar de wachtwoorden.

Ik heb de bestanden beveiligd. Als ik nu de managementtool open, vraagt hij voor de wachtwoorden van de twee roostertools. Dat vraag ie ook 3 keer per rooster, dus 6 keer in totaal. En dat is nou juist wat ik niet moet hebben.. hahah

Probeer maar eens, ik heb ze bijgevoegd.

grtz.

Tom30,
Ik moet u het antwoord schuldig blijven. We zullen de hulp van Wigi moeten inroepen.

Ik moet u het antwoord schuldig blijven. We zullen de hulp van Wigi moeten inroepen.

Uw dienaar ligt ziek in bed, dus van mij moet ge niet teveel verwachten vandaag en misschien ook niet de komende dagen.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan