(beveiligde) DVD back up??

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Hoi,

Ik heb een DVD +/- brander ingebouwd maar..........het "backuppen" van dvd's is voor mij nog onontgonnen terrein.........

Wat is (zijn) de simpelste en snelste programma's om een copie van een (beveiligde) dvd te maken voor eigen gebruik?

Ik lees vaak DVDshrink te gebruiken of DVD Decrypter/DVD2one/nero maar ook Moviejack2 ;Instant Pinnacle Copie en Alcohol120% zouden goed functioneren!

Ook Anydvd en Clonedvd zouden een beproefde combinatie zijn.

Er zijn er vast nog veel meer.......

Kortom: ik zie door de programma's het bos niet meer!

Vandaar mijn vraag:
Wat is (zijn) de simpelste en snelste programma's om een copie van een (beveiligde) dvd te maken voor eigen gebruik?

Thnx.

He Funzip,

Ik was ook net van plan om mijn vraag hier te deponeren, want het wemelt van de goede adviezen
over het gebruik van alle programma's.
En ik weet nu niet meer wat ik moet geloven..

Dus misschien ligt de gouden tip wel hier op Helpmij !! :)

Remy

DVD Decrypter/DVD2one/copytoDVD

Is mijn voorkeur
Maar ik denk dat je dat zelf moet uitproberen wat je het lekkerst vindt werken.

Geplaatst door Remy
He Funzip,

Ik was ook net van plan om mijn vraag hier te deponeren, want het wemelt van de goede adviezen
over het gebruik van alle programma's.
En ik weet nu niet meer wat ik moet geloven..

Dus misschien ligt de gouden tip wel hier op Helpmij !! :)

Remy

Hoi,

Weet je, er zijn zoveel programma's dat je niet weet waar te beginnen.
Het is geen kunst om ze allen te downen en te proberen maar ik wil het wiel niet opnieuw uitvinden en mijn PC onnodig "bevuilen"

We wachten dus af.......

Grtz.

Persoonlijk kies ik voor dvdshrink.
je kunt zelf de mate van compressie op geven en evt een keuze maken of je alles wilt of alleen de hoofdfilm.

hoe meer je kiest , menu enz hoe meer compressie je nodig hebt.
alleen de hoofdfilm is minder compressie gebruiken dus beter kwaliteit.
wat beveiliging betreft dat los je op door even de hoofdfilm af te spelen met bv powerdvd op het moment dat je de hoofdfilm even afspeelt schakeld de beveiliging uit.

Met Pinnacle Instant DVD kun je het wel vergeten...die kopieert geen beveiligde dvd's. Ook CloneDVD niet.

DVDshrink vond ik erg gemakkelijk. Daarna heb ik het gebrand met CloneDVD. Er zat een heeeeeel klein warreltje op het beeldscherm maar te verwaarlozen als je i.p.v. 2 dvd's er nu maar 1 kwijt bent.

Verder heb je ook DVDdecrypter, DVDgenie (ivm regiocodes) en DVDxCopy.

Geplaatst door tazman
wat beveiliging betreft dat los je op door even de hoofdfilm af te spelen met bv powerdvd op het moment dat je de hoofdfilm even afspeelt schakeld de beveiliging uit.

Da's mooi maar gaat dit ook op voor b.v. WinDVD?

Grtz.

Geplaatst door FunZip

Da's mooi maar gaat dit ook op voor b.v. WinDVD?

Grtz.

any program om dvd mee af te spelen.
dat programma controleerd de macrovison beveiliging op je dvd speler waarin regio code enz zit als dat goed is geeft ie de dvd speler vrij.

beveiligde dvd

ikzelf gebruik ANYDVD om de beveiliging te omzeilen werkt perfect
Geplaatst door tazman

any program om dvd mee af te spelen.
dat programma controleerd de macrovison beveiliging op je dvd speler waarin regio code enz zit als dat goed is geeft ie de dvd speler vrij.

Voor diegenen die ook AnyDvD willen hebben:
HIER is de site

Is dit dus de nieuwe eigenaar van Clone cd.
Ben ik benieuwd of AnyDVD op CloneDVD lijkt!

uhhh met "any program om dvd mee af te spelen" bedoeld ik eigenlijk meer powerdvd , windvd ,sonydvd player enz enz dus daadwerkeljk dvd player software.

Hey taz,

Heb DVDShrink voor het eerst gebruikt maar tijdens het analiseren staat er "Not Encrypted" terwijl ik de hoogfdfilm eerts met WinDVD heb gedraait (om de beveiliging te omzijlen??)

Doe ik iets verkeerd?

Grtz.

maakt dvdshrink wel gewoon de backup of geeft ie foutmeldingen oid ??

Geplaatst door tazman
maakt dvdshrink wel gewoon de backup of geeft ie foutmeldingen oid ??

Hij maakt wel een (goede) Back Up!

Maar omdat jij dit "wat beveiliging betreft dat los je op door even de hoofdfilm af te spelen met bv powerdvd op het moment dat je de hoofdfilm even afspeelt schakeld de beveiliging uit." schreef dacht ik dat "Not encryped" misschien zou veranderen in "Decrypted" ofzo.
Heb n.l. ook avyDVD als on-the-fly decrypter draaien.

Grtz.

is me eigenlijk nooit opgevallen maar waarschijnlijjk moet je dat "Not encryped" bij dvd schrink zien als "hij is te kopieeren geen beveiliging" oid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan