beveiligde harddisk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lieken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2007
Hallo,
wij hebben hier een pc, een laptop. Op deze pc draait Windows xp. De vorige eigenaar gaf ons zijn wachtwoord, maar dit klopt niet, wij kunnen niet inloggen. WIj hebben er ook iemand laten naar zien, om de wachtwoorden te zoeken, maar krijgt geen toegang op de hard disk. Volgens deze persoon is de hard disk beveiligd. Hoe kunnen wij deze pc aan de praat krijgen (dus alle wachtwoorden verwijderen. Wij geraken het verst tot het inlogscherm van windows xp

bedankt voor de reacties

Een directe link mag ik je volgens mij hier niet geven.
Maar er zijn nederlandstalige websites die tips en trucs geven wat betreft het omzeilen van het inlog wachtwoord voor xp.
Google doet wonderen.

het probleem is wel dat die vorige eigenaar op het administrator account werkte.. en ik vind wel weer hoe je wachtwoorden kan omzeilen... Maar niet hoe je het administrator kan omzeilen...

Welkom op Helpmij.

Je vraag is verplaatst naar de XP sectie.

het probleem van het paswoord is opgelost want er is iets anders mis. Nu hebben we via fdisk eens de partities bekeken en er staat :
1: A nFTS
c: 2: primary dospartitiie

staat dit juist?
Volgens mij zit er in xp een veiligheid, dat als je x aantal keer een fout paswoord ingeeft dat de schijf beveiligd wordt.

Wij kunnen de C schijf niet nemen. (niet in dos ofzo)

het probleem van het paswoord is opgelost want er is iets anders mis
Iets is opgelost omdat je nu (denkt) een ander probleem te hebben?
Licht dit even toe,heb je het password nu wel of niet gevonden?
1: A nFTS
c: 2: primary dospartitiie
staat dit juist?
Besturingen na Win-ME kun je niet meer in Dos benaderen.Denk overigens dat je een type fout gemaakt hebt.

Het bestandssysteem is NTFS,in tegenstelling tot voorheen FAT32 en dat kun je,zoals gezegd,niet in Dos benaderen.
Volgens mij zit er in xp een veiligheid, dat als je x aantal keer een fout paswoord ingeeft dat de schijf beveiligd wordt.
Nog nooit van gehoord :confused:

Wat is nu eigelijk de bedoeling?Wil je deze installatie gebruiken en staat er data op de schijf die je wilt bewaren,of heb je een originele XP cd en is een nieuwe installatie ook een optie?

Greetz

Het paswoord hebben wij enkel dat dat ons door de eigenaar werd overhandigd...

de bedoeling is: er staat data op deze schijf dat moet bewaard worden. Een originele cd van windows xp daar beschik ik niet over.
(er staat professional op... wij hebben enkel een originele van home edition)

Kan je de schijf niet in een andere PC hangen als slave en dan de data ervan af halen. Het enige probleem wat je kan hebben is dat je niet in een encrypte map komt.

Kan je de schijf niet in een andere PC hangen als slave en dan de data ervan af halen. Het enige probleem wat je kan hebben is dat je niet in een encrypte map komt.

Het betreft een laptop,die maak je zomaar niet even open.Daarnaast is dat een 2,5 inch schijf waarschijnlijk,in een gewone PC zit 3.5 inch,dus heb je een converter nodig.

Allemaal best te doen,maar niet voor iedereen ;)

1.Beschik je over de installatie key van de installatie op de laptop.
2.Zit er soms wel een "recovery" CD\DVD bij.
3.Heb je een usbstick.
4.Staan er encrypted bestanden op.
5.Is de XP home edition SP1 of hoger.
6.Zit er een werkende CDRom-drive in de laptop.

Greetz

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan