beveiligde map naar nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichardBam

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2008
Berichten
6
Hoi,

Ik heb pas een nieuwe laptop van mijn werk met Windows 8.1. Mijn oude laptop had Windows 7. Nu zit mijn vraag niet zozeer in de OS versie maar ik zag geen betere categorie. Ik had op mijn oude laptop een prive map beveiligd. Ik heb alle data die ik manueel over wilde zetten naar een USB-stick gekopieerd. Daarna de nieuwe laptop geinstalleerd en toen alles in orde bleek de oude laptop naar de fabrieksinstellingen teruggebracht. Maar als ik nu een bestand op mijn nieuwe laptop die prive map wil openen krijg ik allerlei foutmeldingen, van toegang geweigerd tot bestandsindeling niet herkend. Ik denk dat het met die beveiliging te maken heeft. Hoe krijg ik nu weer toegang tot die bestanden?

Gr.
Richard
 
Als je dat "op de Windows manier" had gedaan, dus via versleuteling, dan kun je er niet meer bij: Er is geen account meer die het certificaat heeft dat gebruikt is voor de versleuteling.
Vandaar ook dat je van versleutelde mappen altijd een onversleutelde kopie moet hebben, ergens, want mocht je account of heel Windows in ongerede raken, dan kun je er niet meer bij.
Alternatief was geweest om vóór de terugkeer naar fabrieksinstellingen de map (en inhoud) weer onversleuteld te maken.

Wacht (voor de zekerheid) nog even af wat anderen evt. toe te voegen of te bevestigen hebben, maar ik schat je kansen op 0.

Tijs.
 
Hoi Tijs,

Bedankt voor je antwoord. Ja, stom van me, ik had nooit meer aan die map gedacht. Ik wacht het even af en anders jammer dan. Zaten wel wat documenten bij die ik in de toekomst nodig zal hebben maar waar ik geen papieren versie (meer) van heb.

Gr.
Richard
 
Misschien is er een kans als je laptop/pc in een Windows domein was ingedragen, dat de Administrator van het domein je map/bestanden kan ontsleutelen.

Overleg met hem, heeft alleen zin als je laptop/pc inderdaad in een Windows domein gezeten heeft.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan