Beveiligde mappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amon-Ra

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo,

Ik heb een tweede schijf in mijn pc steken (XP pro) van een andere computer (XP pro). Daarop staan 2 mappen met documenten waarvan backups moeten genomen worden. Die zijn echter beveiligd met een paswoord. Als ik ze dus wil kopiëren krijg ik geen toegang. Ik ken de paswoorden wel, maar hoe kan ik die ergens ingeven? Ik heb al geprobeerd om een gelijkaardig account aan te maken en daarmee ingelogd, maar dat werkt niet.

Of is er een andere manier om die mappen te kopiëren?

Alvast bedankt!

Sven

Hallo Sven

In 2000 moet je eerst via configuratie scherm, computerbeheer, schijfbeheer de schijf tot leven wekken anders kun je hem niet uitlezen.

Mogelijk is dat bij XP ook zo,

Eric.

ben je ingelogt als adminestrator of beheerder?

Ik ben ingelogd als admin en kan de schijf doorbladeren behalve die beveiligde mappen

Ondertussen heb ik zo'n Mandrake Linux schijf gedownload om door die beveiliging te geraken. Dat is gelukt, maar nu kan ik niet schrijven. Misschien ook ergens logisch, omdat het maar een image op een cd-rom is. Toch heb ik van iemand anders gehoord dat het zo wel lukte om te kopiëren.
De vraag is ook wat het nut daarvan is als je toch niet kan schrijven. Als iemand hier dus mee kan helpen mag dat ook altijd. Ik moet die bestanden kunnen backupen op de een of andere manier.

Als ik een herinstallatie van Windows XP op die schijf doe gaat mijn map waarschijnlijk wel blijven staan, maar de toegang gaat mij nog steeds geweigerd worden. Hoe krijg ik dat paswoord daar weg??? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan