beveiligde pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

billremix

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2008
ik zoek een script voor beveiligde pagina's
gewoon als je op een pagina komt moet hij een gebruikers naam en wachtwoord vragen
in een pop-up

voorbeeld: ! dit moet ik hebben !

MOGEN LEKKEN IN HET SCRIPT ZITTEN DIE LOS IK ZELF WEL OP!!
(vind ik wel leuk!)

Alvast bedankt

Hey, dat is niet met Javascript gedaan. Sterker nog, met javascript is het -onmogelijk- om een pagina te beveiligen aangezien de gebruiker de javascript kan lezen. Met Ajax zou het wel kunnen, maar wat je daar ziet is gedaan met apache zelf.

Meer hierover kun je via google vinden of hier:
http://helpdesk.ugent.be/webhosting/htaccess.php
/edit: Zie vooraal de sectie "Het afschermen van directories op basis van gebruikers"

Als je host apache gebruikt is de kans groot dat dit zal werken.

Laatst bewerkt:
Het is wel mogelijk met JavaScript. Ik heb een keer een inlogsysteem gezien, alleen met JavaScript (dus zonder AJAX), dat tot dan toe niet gekraakt was. Ik kan 'm zo gauw niet meer vinden, maar het is dus wel mogelijk. Meer als hobby dan als zinnige beveiliging, dat wel.

het lijkt me sterk dat je zonder client-side een database van gebruikers en wachtwoorden kunt bewaren in Javascript zonder dat het te kraken is. Je kunt het natuurlijk zo obscuur mogelijk maken, je kunt een hash gebruiken om de wachtwoorden op te slaan maar iemand kan altijd aan client-side de javascript code veranderen.

Als je hem ooit nog vindt zou ik hem graag proberen te kraken :)

Leg er je bij neer, Javascript helemaal niet bedoeld om pagina's te beveiligen maar gewoon om interactie aan je pagina toe te voegen. Hij is altijd open source, dus een of andere handige hacker zal er wel in slagen om hem te kraken, hoe obscuur hij ook is.

volgens mij is vbulletin volledig php based ( vraag anders ff aan held :) die beheerd zoiets... :) (helpmij.nl)

en dat is een server side script taal waardoor het al een stuk moeilijker word om te hacken. (zeker icm een database backend als my/postgresql)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan