• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligde sheet : wat met de filters?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ppcorn1

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Hallokes,
na het beveiligen van een sheet wens ik de filters die ik heb ingesteld, te blijven gebruiken.
Helaas is dit niet mogelijk omdat heel de sheet is beveiligd, incl. de filters.
Kan ik de sheet zodanig beveiligen dat ik de filters toch kan gebruiken?
Graag antwoordje,

dankjewel

Tina:)

Hoi Tina,

Met welke versie van Excel / Office werk je?

Richard

Indien je werkt met 2003 (Ik vermoed dat deze optie beschikbaar is vanaf XP... maar zeker niet in 200), dan kan je dit in de programmacode van je werkblad zetten. Rechtsklikken op je bladtab, en kiezen voor programmacode weergeven:

Private Sub Worksheet_Activate()
ActiveSheet.Protect AllowFiltering:=True
End Sub

Indien je nog een paswoord hebt:

Blad1.Protect Password:= "Paswoord", AllowFiltering:=True
End Sub

En je kan dit ook handmatig instellen bij het beveiligen van je Sheet.

Luc

Laatst bewerkt:
Indien je werkt met 2003 (Ik vermoed dat deze optie beschikbaar is vanaf XP... maar zeker niet in 200), dan kan je dit in de programmacode van je werkblad zetten. Rechtsklikken op je bladtab, en kiezen voor programmacode weergeven:

End Sub

End Sub

Luc

End Sub

End Sub

Luc

Klopt Luc, bedankt voor de snelle service, heb het kunnen fixen met het beveiligen van het blad (Office XP). Denk je dat dit bij WIndows 2000 ook mogelijk is?

groetjes

Tina

Neen, helaas niet.

Van 2000, en 2003 weet ik het zeker, vermits beiden op m'n computer geïnstalleerd zijn.

2000 niet
2003 wel

Als je echt van plan bent je toepassing te verspreiden onder mensen die mogelijk enkel 2000 bezitten, dan zal je andere mogelijkheden moeten onderzoeken.
Uitgebreid filter bijvoorbeeld. Werkt prachtig samen met VBA... maar je moet er wel wat meer voor kennen.

luc

ps. Een fout, of onvolledig bericht kan je nog steeds van het forum verwijderen, door op de knop: 'Aanpassen' onderaan te kliken.

Laatst bewerkt:
Neen, helaas niet.

Van 2000, en 2003 weet ik het zeker, vermits beiden op m'n computer geïnstalleerd zijn.

2000 niet
2003 wel

Als je echt van plan bent je toepassing te verspreiden onder mensen die mogelijk enkel 2000 bezitten, dan zal je andere mogelijkheden moeten onderzoeken.
Uitgebreid filter bijvoorbeeld. Werkt prachtig samen met VBA... maar je moet er wel wat meer voor kennen.

luc

ps. Een fout, of onvolledig bericht kan je nog steeds van het forum verwijderen, door op de knop: 'Wijzig' bovenaan te kliken.

Nogmaals bedankt, helaas beschik ik niet over voldoende kennis in Visual Basic. Met 2003 werkt het dus prima, spijtig niet met 2000, daar waar ik het juist nodig heb, en mensen leren met hun handen van gegevens te blijven, is ook een utopie, als je begrijpt wat ik bedoel....dus maar beveiligen zonder filtergebruik.

Groetjes en prettige avond verder..;)

Tina

Hier staat dat het wel kan Beveiligen en filter gebruiken ?

http://www.contextures.com/xlautofilter03.html#Protect

In previous versions of Excel, use a Workbook_Open macro to set the protection to user interface only. Store the following code on the ThisWorkbook module sheet. It also turns on the AutoFilter is one is not in place:

Private Sub Workbook_Open()
'check for filter, turn on if none exists
With Worksheets("Data")
If Not .AutoFilterMode Then
.Range("A1").AutoFilter
End If
.EnableAutoFilter = True
.Protect Password:="password", _
Contents:=True, UserInterfaceOnly:=True
End With
End Sub

of