Beveiligde videoband op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Ik heb nog een aantal oude speelfilms op video. Nu wil ik die banden overzetten op DVD.
Ik gebruik daarvoor PowerProducer van Cyberlink.
Bij een aantal banden wordt aangegeven dat de band copieerbeveiligd is. Het overzetten is dan niet mogelijk.:(

Aangezien het mijn band is vind ik dat gek. Videobanden worden volgens mij niet meer uitgebracht dus het omzeilen van die beveiliging is niet meer illegaal.

Is er een manier om deze beveiliging te omzeilen?

Alvast bedankt.:thumb:
Wim.

Ja het is te omzeillen maar dat is in feite iedere beveiliging.

En ja het is in de regel illigaal.
Het gaat niet om de band maar om wat er op staat.
Normaal is de geldigheids duur van de auteursrechten 70 jaar na het overlijden van de auteur.
Of 70 jaar na het overlijden van de langslevende personen als de hoofdregisseur de senario schrijver schrijver van dialogen en de schrijver van de muziek voor de film.

Hellaats mag ik je daar niet mee helpen.

Of het legaal is of niet, is volgens mij niet aan de orde. Je mag toch een duur betaalde videoband wel op een dvd zetten als 'back-up'; maar goed dat terzijde.

Wat mij wel eens gelukt is (maar dat was voor videobeeld in een eigen film) is om een oude videorecorder te gebruiken, die stuurt het scramble signaal niet mee. Ik heb gemerkt hoe geavanceerder de videorecorder hoe meer problemen met back-uppen.

Daarnaast kun je je afvragen of je al die moeite wel wil doen, voor een paar euro kun je al originele dvd's kopen van oudere films, maar goed dat zul je al wel overwogen hebben. ;)
Lauke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan