Beveiligde videobanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Karinneke

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2005
Hallo allemaal,

Ben nieuw hier en heb al reeds een moeilijke vraag, denk ik.

Ik heb over de jaren heen reeds 30 videofilms bijeen gekocht van WALT DISNEY.
Ik wil deze nu overzetten op dvd's ( o.a. plaatsgebrek, ouwe video ) maar dat gaat niet omdat ze beveiligd zijn.
En nu de vraag: bestaat er een programma ('s) om deze beveiliging te omzeilen?

IK wil wel nadrukkelijk erop wijzen dat dit strikt voor mij persoonlijk is en het geenszins de bedoeling is hier misbruik van te maken. Snap die beveiliging wel maar zit nu wel vast aan die video's. Ga echt geen nieuwe (ouderwetse) stereo video kopen om ze nog eens te kunnen zien.

Een link is ook welkom.

Groeten,

Karinneke

Tja, lastig.
Beveiliging issues op een forum.
Aangezien het videofilms zijn (en geen DVD) is het inderdaad aannemelijk dat het puur voor jezelf is.

Je zal een TV kaart nodig hebben om de films af te kunnen spelen op je PC.
Je zal dan de videorecorder op de TV kaart aan moeten sluiten en moeten scannen op het videokanaal.
Als je die gevonden hebt zul je een programma moeten opnemen middels de TV kaart.
Uiteraard kies je dan voor het videokanaal.

Let er wel op dat je de kwaliteit van de film kunt bepalen (meestal; ligt aan het programma wat je hiervoor gebruikt).
Neem je een hoge kwaliteit, dan zal je flink wat vrije schijfruimte moeten hebben.

Daarna zul je het outputbestand (of bestanden als ze in groottes van 2 GB worden gehakt) moeten converteren naar DVD formaat.
Daar zijn diverse tools voor te vinden op het internet (ik ben niet goed in zoeken, maar gehied dat dara diverse fora voor te vinden is).

Ik hoop dat ik je een goed begin heb gegeven.

Succes!

groet,
Dave.

Geplaatst door Clit13
Tja, lastig.
Beveiliging issues op een forum.
Aangezien het videofilms zijn (en geen DVD) is het inderdaad aannemelijk dat het puur voor jezelf is.

Je zal een TV kaart nodig hebben om de films af te kunnen spelen op je PC.
Je zal dan de videorecorder op de TV kaart aan moeten sluiten en moeten scannen op het videokanaal.
Als je die gevonden hebt zul je een programma moeten opnemen middels de TV kaart.
Uiteraard kies je dan voor het videokanaal.

Let er wel op dat je de kwaliteit van de film kunt bepalen (meestal; ligt aan het programma wat je hiervoor gebruikt).
Neem je een hoge kwaliteit, dan zal je flink wat vrije schijfruimte moeten hebben.

Daarna zul je het outputbestand (of bestanden als ze in groottes van 2 GB worden gehakt) moeten converteren naar DVD formaat.
Daar zijn diverse tools voor te vinden op het internet (ik ben niet goed in zoeken, maar gehied dat dara diverse fora voor te vinden is).

Ik hoop dat ik je een goed begin heb gegeven.

Succes!

groet,
Dave.

Bedankt voor je reactie Dave

Wat betreft de hardware en de software, dat is geen prob. , heb ik al ( o.a studio 9, vivo ati grafische kaart e.a) maar de tools vinden op internet voor video ... mmmh ... over DVD genoeg, over video, d'as een ander verhaal. Ja, bedrijven die zo ongeveer ,+/- 20 euro rekenen per gecopiëerde video naar DVD......???? ECHT NIET !!!
Via google???? 't zal wel aan mij liggen maar kom er nie uit. Alles over.. dvd..dvd..cd..dvd..cd...pffff :mad:
Kom er echt nie uit... :rolleyes:

Karinneke,

Ik worstelde met precies hetzelfde probleem, de Disneybanden overzetten op DVD.
De Disney video's hebben een Macrovision kopieerbeveiliging.
Kopieren is niet mogelijk hierdoor, tenzij je een decoder hebt.
Na lang zoeken heb ik de Macro 2000 Video Stabilisator (fabrikant ELCE) kunnen kopen die korte tijd bij Media Markt te koop was, maar toen onder druk van juridische stappen uit de handel is genomen.
Hiermee was het probleem opgelost, keurige kopieen.
Ik ben nog niet klaar met mijn transformatieproces, maar als je wat geduld hebt doe ik hem met plezier aan je over.

Groeten,
Casper

Geplaatst door casper53
Karinneke,

Ik worstelde met precies hetzelfde probleem, de Disneybanden overzetten op DVD.
De Disney video's hebben een Macrovision kopieerbeveiliging.
Kopieren is niet mogelijk hierdoor, tenzij je een decoder hebt.
Na lang zoeken heb ik de Macro 2000 Video Stabilisator (fabrikant ELCE) kunnen kopen die korte tijd bij Media Markt te koop was, maar toen onder druk van juridische stappen uit de handel is genomen.
Hiermee was het probleem opgelost, keurige kopieen.
Ik ben nog niet klaar met mijn transformatieproces, maar als je wat geduld hebt doe ik hem met plezier aan je over.

Groeten,
Casper

Nou, alvast bedankt voor je aanbod, ik wacht geduldig af.
Hoor later wel wat je bedoeld met transformatieproces.

Groetjes,

Karinneke
:thumb:

Nou, alvast bedankt voor je aanbod, ik wacht geduldig af.
Hoor later wel wat je bedoeld met transformatieproces.

Groetjes,

Karinneke
:thumb:

DAG KARINNEKE

IS HET GELUKT VOOR DE VIDEOS OP DVD TE ZETTEN.
HEB OOK INTERESSE IN DIE DECODER.
HOOR HET WEL ALS JE HEM VAN DE HAND DOET.

MVG LAMBERT

Laatst bewerkt door een moderator:
DAG KARINNEKE

IS HET GELUKT VOOR DE VIDEOS OP DVD TE ZETTEN.
HEB OOK INTERESSE IN DIE DECODER.
HOOR HET WEL ALS JE HEM VAN DE HAND DOET.

MVG LAMBERT

Welkom op Helpmij.:)

Graag de volgende keer even naar de datum kijken. Deze topic is van 2005, dus niet actueel meer.

Ik sluit deze daarom nu.

PS eventueel kun je een oproep voor de decoder doen in onze " martkplaats";
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?f=339
Onder de sectie " Gevraagd".:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan