• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligen, automatische opmaak, kopieren en nog meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leeuwarden78

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2015
Ik ben bezig om een acquisitieplan op te maken in Excel. Nu heb ik daar een drietal vragen over en hoop dat er een knappe kop is dit mij kan helpen:

1. Op het tabblad "Acquisitieplan" als Cel H7 groter is dan € 40.000 dan zou ik graag automatisch in cel G7 een A laten verschijnen en als het kleiner is dan 40.000 een B. Natuurlijk zou dit dan ook moeten gelden voor alle rijen eronder. Is dit mogelijk?

2. Als op het tabblad "bezoeken" een bezoek wordt toegevoegd zou ik graag willen dat in Kollom i die datum wordt overschreven naar de nieuwste datum bij het juiste bedrijf. Is dit mogelijk?

3. Ik zou graag een beveiliging willen dat het niet mogelijk is om een bedrijf in te voeren als zowel Kolom E (bedrijf) en Kolom F (Contactpersoon) gelijk zijn. Is dit ook mogelijk?

4. Als laatste zou ik graag willen dat op tabblad "acquisitieplan" Kollom i in rode letters wordt weergegeven indien de datum ouder is dan vandaag - de waarde in kollom J. Is dit ook mogelijk?

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

Bekijk bijlage Acquisitieplan.xlsx

1, 2 ,4 opgelost denk ik zo.
Maar vraag 3 behoeft voor mij toch een beetje meer uitleg.

1, 2 ,4 opgelost denk ik zo.
Maar vraag 3 behoeft voor mij toch een beetje meer uitleg.

Super dank voor je hulp. Nog een paar kleine vraagjes en een verduidelijking:

1. Is dit ook mogelijk om het een "A" te laten zijn bij een omzet > 40.000, een B bij 16.000 tot 40.000 en een C < 16.000?
2. Ik zie nog niet helemaal hoe dit werkt. Ter verduidelijking: ik ben van plan een Macro toe te voegen, waarmee de velden D6 tot D10 gekopieerd worden naar de onderstaande lijst. Hierna zou dan dus elke keer als er een nieuwe bezoek wordt toegevoegd het veld "I" op het tabblad acquisitieplan moet worden overschreven met de meest recente datum.
3. Ik wil niet dat het mogelijk is om hetzelfde bedrijf en dezelfde contactpersoon toe te voegen op het acquisitieplan. Deze staat er namelijk al op. Het moet wel mogelijk zijn om hetzelfde bedrijf meerdere keren toe te voegen, dit omdat je meerdere contactpersonen bij hetzelfde bedrijf kan hebben. Zo iets duidelijker?
4. Kan het zijn dat ik dit nog niet helemaal zie? Bij mij blijven de letters Rood ongeacht de datum die erin staat? Wat doe ik fout?

Bekijk bijlage 284371

Die Voorwaardelijke opmaak is een klein beetje fout gelopen. Zie afb. makkelijk aan te passen.

Voor vraag 1 pas je de formule zo aan:
Code:
=ALS($H7<=16000;"C";ALS($H7>40000;"A";"B"))

Kijk eens of dit al goed komt.

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 284371

Die Voorwaardelijke opmaak is een klein beetje fout gelopen. Zie afb. makkelijk aan te passen.

Voor vraag 1 pas je de formule zo aan:
Code:
=ALS($H7<=16000;"C";ALS($H7>40000;"A";"B"))

Kijk eens of dit al goed komt.

Super! Nog een laatste vraagje.

Welke formule heb ik nog als ik in Kollom L op tabblad Acquisitieplan automatisch de volgende waarde wil laten verschijnen?:

"Actieve Klant als Kollom L minder dan 6 maanden geleden is
"" Passieve Klant" als Kollom L langer dan 6 maanden geleden is
"Prospect" als er geen waarde in Kollom L staat?

Bekijk bijlage Acquisitieplan(cobbe).xlsb

Doe eens de test:
Code:
=ALS($K7="";"Prospect";ALS(MAAND($K7)>=MAAND(VANDAAG())-6;"Actieve klant";"Passieve klant"))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan