• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligen blad levert fouten op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bosch_Guido

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
Beste forummers,

Ik heb een zeer uitgebreid excel bestand dat ik wil beveiligen. Dit wil ik doen door een aantal velden wel én een aantal velden niet wijzigbaar te maken. Dat kan door "werkblad beveiligen" (bepaalde range wel blokkeren en de rest niet).:cool:

Alleen nou komt het. Als ik dat doe werken een aantal van mijn macro's niet meer. Deze gebruik ik onder andere voor het verbergen van rijen op het moment dat een selectievakje aan / uit gaat. Ik krijg nu de foutmelding "fout 1004 tijdens de uitvoering: Eigenschap Hidden van klasse Range kan niet worden ingesteld". :confused:

Ik neem aan dat één en ander met elkaar te maken heeft. Heeft iemand hier een oplossing voor? Of een andere manier om te beveiligen óf een oplossing voor de foutmelding?

Alvast bedankt! :thumb:

Probeer eens een macro te maken waarin je eerst je blokkering uitzet en dan de bewerking en dan terug blokkering aanzetten.
Zo heb ik dat eens gedaan en het werkte toen.
Welke office heb je?

Office 10, Excel 2002 dus..

iets als Sheets.Unprotect Password:="*****" aan het begin en dan protect aan het eind?

Hoe zou dat er dan uitzien?

Verschilt dat beveiligen per office versie dan? Want ik zou eigenlijk willen dat het op alle versies werkt!

Laatst bewerkt:
Ga ik doen, maar verschilt het per Office versie? Dat kan ik niet testen vanaf hier.. :S

Daar kan ik echt geen antwoord opgeven.
Ik heb het toen met office 97 gedaan.
Ik was het bestand aan het zoeken om het je door te berichten maar ik vind het helaas niet meer.

Ok helaas. Sheets.Unprotect of Sheets().Unprotect werkt niet echt.. ik ga nog even verder zoeken..

Sheets("Algemeen").Unprotect Password:="****"
werkt...

maar.... ik wil graag meerdere sheets tegelijk "unprotecten" als de macro start. Deze loopt namelijk ook nog in de sheets "Cursusaanbod" en "Bezoekers_en_tarieven". Ik heb al van alles geprobeert, maar kom er even niet uit... Het zou iets moeten zijn als...
Sheets("Algemeen", "Cursusaanbod", "Bezoekers_en_tarieven").Unprotect Password:="****"
Maar dat werkt dus niet..

Wie weet hoe het wel werkt?

Kan ik niet een macro maken die er voor zorgt dat als er een macro draait, alle beveiliging uitgezet wordt? Ik heb geen macro's die langer lopen dus dat zou voor mij perfect zijn!

UPDATE:
Twee macro's gemaakt..
Bij uitvoering krijg ik nu de foutmelding: Fout 9 tijdens de uitvoering, "het subscript valt buiten het bereik".
Ik wordt er een beetje gek van inmiddels.. ik ben geen held in Excel maar doe ik dan echt zoveel fout?
Hier de macro's.

Sub Beveiliging_aan()
Sheets("Algemeen").Protect _
Password:="guido", _
userinterfaceonly:=True

Sheets("Cursusaanbod").Protect _

Sheets("Bezoekers_en_tarieven").Protect _

Sheets("Techniek").Protect _

Sheets("Horeca").Protect _

Sheets("Personeel").Protect _
End Sub
Sub Beveiliging_uit()
Sheets("Algemeen").Unprotect _
Password:="guido"

Sheets("Cursusaanbod").Unprotect _

Sheets("Bezoekers_en_tarieven").Unprotect _

Sheets("Techniek").Unprotect _

Sheets("Horeca").Unprotect _

Sheets("Personeel").Unprotect _
End Sub

Laatst bewerkt:
De fout komt nu in de volgende regel:
With Sheets("Algemeen, Cursusaanbod")
Kan ik nu door het uitzetten van de beveiliging niet meer meerdere sheets gebruiken in een macro of zo?!?

Het gaat nog steeds over een subscipt dat buiten het bereik valt.. :mad:

Er gaat nu ook meer fout. Beveilig ik op de verkeerde manier? Het lijkt of ik geen toegang heb tot de bladen, terwijl ik dat door de macro uit te voeren tocht echt zou moeten hebben. Ik kan nu ook geen cellen meer (zichtbaar) selecteren! Als ik de cel selecteer zie ik linksbovenin wel dat de cel geselecteerd wordt, maar ik kan er niks mee!

Misschien is het makkelijker als ik het bestand als bijlage toevoeg... bij deze.. password is overal "guido".. zouden jullie er aub naar kunnen kijken? Ik kom er echt niet uit!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ok het is eigenlijk niet zo moeilijk volgens mij. Ik heb 6 tabs, vrij uitgebreid, daarvan wil ik een zelf te bepalen range niet wijzigbaar laten zijn. Hier staan namen en formules die gewoonweg niet aangepast mogen worden. Dit werkt dus niet met de macro's die ik gebouwd heb. Is er een manier om dit wel te beveiligen?

Guido:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan