Beveiligen Draadloze router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik op de link van de handleiding druk krijg ik geen handleiding te zien, maar vragen die in hun systeem staan, die eventueel je probleem kunnen verhelpen

dan vermoed ik dat e echte handleiding te vinden is op een meegeleverde cd of de website van de fabrikant...

mijn excuses ik heb de handleiding gevonden en daar staat dat ik 192.168.1.246 moet intoetsen en wachtwoord admin, maar wederom geen succes:(

en staat dat in de handleiding van de router of van het accespoint?

dan denk ik dat dat ipadres in die handleiding bedoelt is om het accespoint te configureren. het ipadres van het accespoint wordt echter bepaald door de dhcpserver in de router. Dus is de 192.168.1.246 maar een voorbeeld. Het ipadres ligt al zeker binnen de range van de router.

je doet nu best het volgende:

open de commandregel (winkey + R en dan cmd intikken en enteren) en tik in: ipconfig.

Het adres achter het woordje standaardgateway is het ipadres van de router... tik dat in in de adresbalk van je browser en je komt op de configuratiepagina van je router terecht. daarna kies je ervoor de dhcplist weer te geven ( zoek naar zulke of vergelijkbare optie) en vind je de lijst met netwerkapparaten. dat zijn er minstens 2. als het er slechts 2 zijn heb je geluk. je elimineert de pc waarop je aan het werk bent en vind het ipadres van het accespoint. zijn het er meer dan 2 zal je ook andere netwerkapparaten moeten elimineren en/of het accespoint zien te herkennen.

je kopieert het accespoint dan naar de adresbalk van je browser en gaat zo naar de configuratiepagina van het accespoint. daar kan je het vervolgens gaan beveiligen.

succes!

Misschien een domme vraag, maar moet ik dit uitvoeren via mijn pc of mij laptop(draadloos)

Dat maakt niet uit, zolang de pc maar verbinding heeft met de router. Eventueel kan je het zekerheidshalve van op de pc doen die niet via het accespoint is verbonden. Zo ben je zeker dat er geen ipconflict optreed.

wederom geen succes. nog steeds een wachtwoord vereist zowel pc als op laptop.
ik krijg het volgende;

Server 192.168.0.1 op NeedPassword vereist een gebruikersnaam en wachtwoord.

Waarschuwing: deze server vraagt om uw gebruikersnaam en wachtwoord op een onveilige manier te verzenden (basisverificatie zonder beveiligde verbinding).

Gebruikersnaam:
Wachtwoord:

Dit wachtwoord onthouden.

Maar ik heb zo'n sterk vermoeden dat dat toch wel het ipadres van de router is (met andere woorden dat je na de opdracht ipconfig uit te voeren op een bepaalde regel: "Standaardgateway: 192.168.0.1" hebt zien staan?) en dat je het dus toch in de handleiding van je router zal moeten gaan zoeken...

Wat moet ik precies in de handleiding van mijn router gaan zoeken?
Standaard wachtwoord is admin dat staat ook op de webiste van linksys in de handleiding

dan zou het eigenlijk toch wel moeten werken. zoniet moet je op dit moment toch wel stilletjesaan contact gaan opnemen met linksys...

je bent zeker dat je tijdens het resetten van de router het resetknopje hebt ingedrukt en niet alleen de stroom er voor een bepaalde tijd hebt weggenomen? dat laatste alleen is namelijk niet voldoende om de router te resetten...

Ik heb zowel reset knop ingedrukt voor 15 seconden als stroom er van af gehaald voor circa 45 seconden. Ik heb linksys al een mail gestuurd.

Het lijkt er op dat je niet datgene doet om te resetten, vandaar de volgende info:
Als je de stroom eraf hebt, de resetknop indrukken en ingedrukt houden en dan de stroom weer inschakelen (reset knop nog steeds ingedrukt !) en resetknop loslaten na ca 15 sec.

Volgens de Engelse Manual blz vii (4)
To Clear All Data and restore the factory default values:
1. Power Off.
2. Hold the Reset Button down while you Power On.
3. Keep holding the Reset Button for a few seconds, until the RED LED has flashed TWICE.
4. Release the Reset Button. The Broadband Router is now using the factory default values.

Beste Anton godzijdank ben ik in het menu gekomen om mijn wachtwoord te kunnen beveiligen alleen hiervoor heb ik je hulp nodig.

Ik zie het volgende staan
Setup
LAN
Password
Status

Logout
Advanced

Wat is je vraag nu ?
Ik wil je adviseren de bijbehorende beknopte handleiding voor de ingebruikstelling eens er bij te nemen en te bestuderen. Het schiet niet op als je voor iedere stap hulp nodig hebt.
Aan de hand van type dat je opgegeven hebt veronderstel ik dat je het type Sitecom DC-202 hebt. Als je heb niet hebt moet je hem downloaden. Hij is te groot om hierbij te doen.

Ik zie het volgende staan, alleen weet ik nu niet wat ik moet doen, ik vraag hulp omdat ik niet weet hoe ik verder moet gaan. Dus ik zie het volgende staan, dit is als ik op advanced klik;

Advanced Features
Advanced Internet Special Applications, DMZ, URL Filter
Access Control Define Internet access rights for PCs on your LAN.
Remote Management Allow management of this device via the Internet.
Virtual Servers Allow Internet users to access Servers on your LAN.
Dynamic DNS Use with "Virtual Servers" to allow Internet users to connect to your Servers using a URL instead of an IP address.
Upgrade Firmware The firmware can be upgraded using your Web Browser.
Advanced Configuration
PC Database View and modify the list of PCs.
Options Backup DNS, TFTP firmware upgrade, UPnP.
Security Firewall and other security-related settings.
Logs Set system log options, E-mailing of logs, view all logs.
MAC Address Set the MAC (hardware) address for the WAN (Internet) port.
Routing Only required if your LAN has other Routers or Gateways.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan