• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligen Excel werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lees de aanvulling in #19.

Is dat de reden dat je de half excel verbouwd? om te voorkomen dat de achtergrondkleur van een cel niet wordt veranderd?

Want het is me ook met het logboek bestand erbij niet duidelijk wat je nu probeert te voorkomen met al die blokkades van functies

In dit document is het Klembord uit het menu Start d.m.v. CustomUI verwijderd en geldt het dus alleen voor dat document en bij iedere gebruiker die dat document opent:
Bekijk bijlage LOGBOEK.xlsm

Laatst bewerkt:
Klopt achtergrondkleur mag niet veranderen. Ook gebeurd het wel eens dat er geplakt is en dat hierdoor samengevoegde cellen gesplitst worden of dat lettertype/lettergrote veranderd.
Ondanks dat het bestand redelijk goed beveiligd is zijn er toch gebruikers die het voor elkaar krijgen het bestand op deze manier te verkrachten.

Ik kan hier in je testdocument in de tab STERKTESTAAT, zoals ik plaatste in #23, toch echt niks kopiëren en plakken.
Tevens is daarin het Klembord, dus ook kopiëren en plakken, uit het menu verdwenen.

Geen idee waarom het dan bij jou niet werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan