Beveiligen met wachtwoord usb stick

• Onderwerp starter Onderwerp starter eno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eno

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2004
Hallo,
Wie kent een goeie en makkelijke programma waarmee ik me usb kan beveiligen met een wachtwoord?

dank je wel alvast

wil je je stick beveiligen of de usb poort?

Stick: sommige fabrikanten leveren er speciaal software voor, kijk op de site of als je die hebt op de driver cdrom.

usbpoort beveiligen kan eigenlijk niet, wel blokkeren aan de hand van gebruikersrechten.
Hoe dat moet kan ik je niet bij helpen.

Ben hier ook al een tijdje naar op zoek. Heb zelf een usb stick van maxell maar kan hier geen software voor vinden.

ik bedoel mijn usb stick, is die software gratis? of alleen trial?

dus als ik de stick in de pc zet, dat ik een wachtwoord moet invoeren, anders kom ik er niet binnen. dat bedoel ik ermee

Deze software is gratis, maar je moet alleen een beveiligde deel op je usb stick maken welke ge-encrypt wordt. Je moet nog wel enkele handelingen uitvoeren om deze beveiligde deel te benaderen. Daarom zoek ik eigenlijk een ander programma die wat makkelijker werkt. Ik had bij mijn corsair usb stick een programma die makkelijk werkte, maar deze kan je ook alleen maar gebruiken op usb sticks van dit merk.

dit is echt wat ingewikkeld. Had ik niet verwacht ik heb zelf zitten googlen. Maar alles is trial versie.

Deze zijn waarschijnlijk alleen voor philips sticks bedoeld. Hij werkt iedergeval niet op mijn usb stick.

ik durf het niet eens te installeren, zoals ik lees ben ik dan al mijn data kwijt.

ik d8 dat er veel programmas voor dit soort dingen waren, maar heb het dus goed mis

Ik denk dat je echt een stick moet kopen waar dit soort software al bij zit. Zal de volgende keer als ik weer een stick koop toch weer voor een corsair gaan daar zit het iedergeval bij. Ben bang dat ik het bij deze stick toch bij truecrypt moet houden.

het is wel beetje duidelijk waarom er niet echt goed te beveiligen is. Wil je een goeie beveiliging? dat kan maar moet je ervoor betalen logisch. Ik ben bang dat ze ons weer slim af zijn geweest.

iig bedankt

Is er iemand die de weg weet naar een Nederlandse handleiding voor "True cript?":)
Ik heb me lens gezocht maar vond deze niet...:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan