melding op scherm

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
als ik de pc start dan verschijn steeds eerst dit venster, zie bijlage
hoe verwijder ik dit
Screenshot 2026-09-07 141209.webp

Dit zegt AI er over:

Dit pop-upvenster is een neppe foutmelding (een scareware-melding) en is niet echt afkomstig van Windows.
Het bericht probeert je bang te maken met teksten als "Fix Now" en beweert dat er een conflict is met de printerpoort, met als doel je ongewenste software of een betaald programma te laten installeren.

Wat je moet doen:
    • Klik niet op de knop "Fix Now".
    • Sluit het venster door op het kruisje in de hoek te klikken of het tabblad in je browser te sluiten.
    • Scan je computer eventueel op adware met een betrouwbaar antivirusprogramma als je dit soort pop-ups ziet.

Ik denk dat er niets aan de hand is. Gewoon scannen en de add-ons/extensies nakijken.

1. Sluit de pop-up onmiddellijk. Windows: Druk op Alt + F4 op uw toetsenbord om het actieve venster geforceerd te sluiten. Als het niet sluit, druk dan op Ctrl + Shift + Esc om Taakbeheer te openen, zoek uw webbrowser (zoals Chrome of Edge) in de lijst, klik erop en selecteer Taak beëindigen. Mac: Druk op Command + Option + Esc om het menu 'Geforceerd afsluiten' te openen, selecteer uw browser en klik op 'Geforceerd afsluiten'.

2. Reinig uw webbrowser. De meeste van deze pop-ups worden veroorzaakt door kwaadwillende websites of malafide browsermeldingen. Wis uw browsergegevens: Ga naar de instellingen van uw browser, zoek 'Privacy en beveiliging' en wis uw geschiedenis, cookies en opgeslagen afbeeldingen. Schakel malafide meldingen uit: Oplichters misleiden gebruikers vaak om op 'Meldingen toestaan' te klikken. Ga naar de instellingen van uw browser, zoek naar 'Meldingen' en blokkeer of verwijder alle onbekende websites die worden vermeld onder 'Toegestaan om meldingen te verzenden'. Controleer extensies: Bekijk de lijst met extensies/add-ons van uw browser. Verwijder alles wat u niet herkent of niet zelf hebt geïnstalleerd.

3. Voer een beveiligingsscan uit. Voer een volledige scan uit met uw ingebouwde beveiligingssoftware (Windows Beveiliging/Defender of macOS XProtect) om er zeker van te zijn dat er geen schadelijke software op de achtergrond is geïnstalleerd.

Bron: AI 2026

Download eens Process Explorer (van Microsoft Sysinternals). Daarmee kan je met de crosspoint-knop je muis laten richten en afvuren op een programma. Je ziet dan meteen welk programma het is.

ik zal wel op fix now moeten klikken. anders gaat dat venster niet weg, ook niet door alt -f4dan kan ik het volgend venster wel wegklikken door het x boven ion de rechter hoek.......

ik zal wel op fix now moeten klikken. anders gaat dat venster niet weg, ook niet door alt -f4dan kan ik het volgend venster wel wegklikken door het x boven ion de rechter hoek.......
CRTL+SHIFT + ESC = Taakbeheer, en daar dit ding de nek om draaien.
Of zet eens Process Explorer (zie #4) eens klaar. Dan weet je hoe het proces heet.

Er staat niet twee maal in deze topic niet op Fix Now klikken. Als je dan alles beter weet en geen adviezen opvolgt waarom stel je de vraag dan!

Als het niet sluit, druk dan op Ctrl + Shift + Esc om Taakbeheer te openen, zoek uw webbrowser (zoals Firefox, Chrome of Edge) in de lijst, klik erop en selecteer Taak beëindigen.

Terug
Bovenaan Onderaan