Beveiligen (noob vragen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ASlot

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Beste lezers,
Ik zou graag willen weten hoe je weet of je computer goed genoeg is beveiligd?
Bijvoorbeeld, er is me geadviseerd om "SSID Broadcast uit te zetten" maar hoe moet dit? En hoe weet je of je dit al hebt gedaan?

Verder heb ik avast op de computer... Dit is een antivirus. En windows defender, maar dus geen spyware dingen, is zoiets ook aan te raden?

En nog een vraag: avast heeft safezone, speciaal voor internetbankieren en bijv digidee zaken. Is zoiets nou echt veel veiliger?

SSID broadcast kan je uitzetten in je router, hoe hangt af van je router.
Als je een virusscanner hebt, ben je al een heel eind. In het nieuwe jaar komt er weer een test waarin alle virusscanners worden vergeleken, dan kan je de beste gratis virusscanner uitkiezen. Avast is over het algemeen goed, maar er zijn soms betere.
Ik heb zelf geen idee of dat nou veiliger moet zijn. Wat ik wel weet is dat Windows 7 en AVG zorgen dat programma's zonder toestemming niet uitgevoerd kunnen worden.
Zelf gebruik ik tegenwoordig Firefox met Adblock om te zorgen dat er geen virussen uit reclame op je pc terecht zouden kunnen komen.

Succes!

Dank beiden!
Ilja, ik ga hiermee aan de slag.
Nu heb ik hierop volgend nog drie vragen:

- Avast heeft 2 opties: sandbox en safezone. Safezone zou goed zijn voor internetbankieren e.d. En sandbox is voor andere websites, waarvan je bijv niet zeker bent hoe en wat. Maar nu is mijn vraag, waarom zou je dan niet altijd sandbox gaan gebruiken? Of zitten daar nadelen aan (bijv dat het minder goed gaat werken)?

-Hoe vind je het MAC adres als je meerdere fysieke adressen hebt staan als je ipconfig/all doet? Er staan er wel een stuk of 5 op één PC, moet ik ze dan allemaal toevoegen, of klopt dit niet helemaal?

-"Uiteraard nooit als een Beheerder maar altijd als Gebruiker met beperkte rechten het grote boze Internet op gaan (LUA: Principle of Least User Access)"
Uh...wat? Hoe weet ik of ik gebruiker of beheerder ben?

Over de MAC-adressen kan ik je helpen ;), dat andere is een beetje te hoog gegrepen voor mij. Hoe heb je je pc met het internet verbonden? Bekabeld of draadloos? Als er zo veel tussen staan zijn de namen van de anderen waarschijnlijk niet dingen als "Realtek ethernet adaptor" of "Intel wireless network".

Onder Windows ben je beheerder als je lid bent van de groep Administrators of Beheerders. Ben je geen lid van die groep dan ben je dus gebruiker.

Zodoende, dan ben ik dus beheerder. Dan ga ik dat aanpassen.
Maar, als er verder niet beheerder is hoe kan je dan ooit iets downloaden of installeren ?

Ik heb nu het volgende: avast internet security (ook firewall!) en dus windows defender, windows firewall.
Wel of niet deze twee firewalls naast elkaar?

Dat wat jij schreef Ilja over dat de virusscanners dus eigenlijk wel even goed zijn geld dit ook voor malwareverwijderaars?
Wat is een goede malwarescanner of is dat niet echt nodig naast Avast?

Hoi,
Goede malwarescanner is Mbam (zie link in mijn handtekening).

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan