• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiligen op basis van gebruiker

Status
Niet open voor verdere reacties.

lsp1972

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2013
Hoi allen...

kan ik cellen in excel (office 365) beveiligen op basis van een gebruiker?

Met VBA en standaard lock sheet is alles te beveiligen, maar kan dat ook op gebruiker niveau? :rolleyes:

Tuurlijk.
Maak in je werkboek een werkblad met gebruikersnamen en hun bevoegdheden.
Controleer daar dan op tijdens het openen van het werkbook. (Workbook_Open).

Tuurlijk.
Maak in je werkboek een werkblad met gebruikersnamen en hun bevoegdheden.
Controleer daar dan op tijdens het openen van het werkbook. (Workbook_Open).

klinkt goed, maar ik ben geen expert, meer een hobbyist die via voorbeelden en mogelijkheden deze combineert en probeert te gebruiken.
heb je een voorbeeld? Ik begrijp dat je bv een kolom met email maakt en dan een kolom of kolommen met bevoegdheden?

ik zou graag iets willen als in de bijlage

Bijlagen

Zoiets bijvoorbeeld.
Als je het op email adres wilt dan zal je die ergens vandaan moeten halen en dat gebruiken in plaats van Environ("Username")

Bijlagen

Zoiets bijvoorbeeld.
Als je het op email adres wilt dan zal je die ergens vandaan moeten halen en dat gebruiken in plaats van Environ("Username")

ah.. dat ziet er goed uit.. super bedankt alvast..
username is de gebruikersnaam zoals je deze ziet rechtsboven in excel? Die is gekoppeld aan mail adres, maar ik dien dan dus de naam te gebruiken?

Environ("Username") geeft de naam terug waarmee de gebruiker in Windows is ingelogd.

Je hebt dus goed begrepen hoe het in elkaar steekt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan