• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiligen tegen plakken in werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Roncancio

de andere excel sheet / bestanden zijn toch niet aangepast.

Zou ik je het bestand kunnen mailen?

Gr Henjo

Je kunt een bericht naar mij sturen zodat ik kan replyen.
Vervolgens kan je je bestand naar mij toesturen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
kun je ook alleen de opmaak beveiligen

hoi Heren,
mooi dat ik dit tegenkwam, goede oplossing ook.

Echter ik heb niet zozeer een probleem tegen het knippen en plakken, maar wel tegen het veranderen van de opmaak en behoud van gegevensvalidatie.

Mijn voorbeeld: in een bereik mogen alleen tiencijferige getallen getypt worden. Als hier iets anders wordt getypt komt er een foutmelding, die ik heb ingesteld, en moet de gebruiker opnieuw een invoer geven. Echter als er data wordt geplakt en de waarden voldoen niet komt er geen foutmelding. Ook de opmaak, randen, is dan niet meer aanwezig.

Ik heb dus geen probleem met knippen en plakken, dat versneld namelijk de invoer van het werkblad aanzienlijk voor gebruikers, maar ik heb wel een probleem met de verandering van de opmaak en erger nog de gegevensvalidatie die niet meer werkt.

Is hier een oplossing voor?
alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan