• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiliggen van cellen en tekstvakken

Status
Niet open voor verdere reacties.
hier heb je het

ik zou wel graag willen weten hoe je het hebt gedaan anders leer ik er neits van

Bijlagen

ik heb nu precies gedaan wat jij gezegd heb

maar nu heb ik een paar tekstvakken voor je geselesteerd met rood die ook geblokkeerd word

die niet geblokkeerd moet worden

PS: ik kan vanaf nu pas na 19:00 weer reageren moet naar huis toe. en bedankt tot nu toe

Bijlagen

beveiligen

Hallo SiSmAJ,

Zo, ben ik weer, dat gaat helaas niet zodra je een tekstvak selecteert geld dat voor alle, maar waarom tekstvakken, je kunt hetzelfde bereiken zonder.

Gr, Justes

Jah dit vindt ik makkelijk zo....

Maar het gaat toch moeilijk met het beveiliggen....

Maar hoe kan ik het beste bereiken zonder de tekstvakken gewoon met cellen???

beveiligen

Hallo SiSmAJ,

Dan kun gewoon die cellen beveiligen die noodzakelijk zijn.

Groeten Justes

Nu wil ik het wel nog iets anders

ik heb een screenshot gemaakt om te laten zien wat ik bedoel

Deze cellen wil ik zeg maar in cel van maken of in ieder geval dat ik een tekst type dat het dat in dat vak blijf wat ik nu geselecteerd heb.

Bijlagen

• cellen.jpg
    cellen.jpg
    9,7 KB · Weergaven: 31
beveiligen

Hallo SiSmAJ,

Toch tekstvakken, ga te werk zoals eerst besproken en zet daarna de tekstvakken in kollom B die wel bewerkt mogen worden.

Groeten Justes

beveiligen

Hallo SiSmAJ,

Toch tekstvakken, ga te werk zoals eerst besproken en zet daarna de tekstvakken in kollom B die wel bewerkt mogen worden.
Nadat je het blad beveiligd hebt.

Groeten Justes

Het is me toch gelukt hoe ik wou

Ik ben op een andere computer van school gaan zitten en daar zit waarschijnlijk een andere versie van microsoft office ofzo.
want als ik bij tekstvak opmaken kom dat daar netzoals een cel een beveiliging zit. waar je ook geblokkeerd kan aanvinken.
Die heb ik dus uitgezet bij een paar tekstvakken en nu is het precies zoals ik het wil.

Hoi Justus,

Ik zie dat je tekstvakken gebruikt om omschrijvingen van activiteiten in te zetten. Tegen het einde van de discussie zet je dat je de tekstvakken moet kunnen wijzigen.

Komt bij mij de vraag, waarom doe je dat niet gewoon in een cel?
Stel de rijhoogte in op 50 (3 regels per cel), en de opmaak van de cel in op terugloop.
Netjes onder elkaar zetten doe je met Alt & Enter. Binnen de cel wordt hierdoor naar de volgende regel in de cel gegaan.

Veel handiger dan tekstvakken lijkt mij.

Jeroen

beveiligen

Hallo Jeroen,

Ik had SiSmAJ ook afgeraden tekstvakken te gebruiken het is niet mijn idee.

Gr Justes

Dank jullie voor de help... Dat Laatste wat jeroen had me wel geholpen

ik heb nu geen tekstvakken meer en het ziet er nu toch wat proffesioneler uit..

Ik laat em wel ff zien.... Je ziet het beste als je opdrukvoorbeeld doet

Bijlagen

beveiligen

Hallo SISmAJ,

Dat ziet er veel beter uit, ik heb er even een printknop op gezet verhoogt het factuurn. automatisch met 1
en verwijdert de naam enz. klaar voor de volgende ook factuur datum heb ik veranderd in =vandaag()

Groete, Justes

Bijlagen

dank je...

is altijd handig

en bedankt voor al je hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan