• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging automatisch aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul1983

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2008
Berichten
25
Hallo, weer een vraag...

Mijn bestand is toegangkelijk voor meerdere gebruikers, enkele van hen zijn gerechtigd om de beveiliging uit te zetten, andere niet. Ik vraag mij af hoe ik via VBA de beveiliging automatisch kan kan aanzetten wanneer het bestand afgesloten wordt. Indien dit mogelijk is, hoe zit het dan met het wachtwoord???

Mvg Paul
 
Je kan via VBA sheets protecten, en je kan dit ook laten gebeuren wanneer het bestand wordt afgesloten. Je kan de gebruiker een wachtwoord vragen, maar kan ook via VBA een wachtwoord meegeven.
 
Hallo Finch!

Wanneer ik VBA de beveiliging automatisch aan wil laten zetten en ook automatisch een wachtwoord mee wil geven, hoe zou deze code er dan uitzien?

Hopelijk kan je me hier aan helpen!

Paul
 
Volgende code voegt een beveiliging toe op het actieve werkblad, met "x" als passwoord.

Code:
Sub Beveilig()
ActiveSheet.Protect "x"
End Sub
 
Aangezien er meerdere tabbladen actief zijn, vraag ik mij af hoe de code eruit ziet om alle tabbladen tegelijk te beveiligen. Het kan dus ook zijn dat bij enkele werkbladen de beveiliging eraf is gehaald en bij andere weer niet, maakt dit dan uit voor de code?

Mvg Paul
 
Paul1983, In deze topic staat het antwoord op je vraag... Zet trouwens het 'beveiligen' in je thisworkbook_close event waarbij je ook nog direct een 'save' meegeeft. Zo zorg je ervoor dat de beveiliging óók opgeslagen wordt!

Groet, Leo
 
Hallo Ginger,

Bedankt voor je reactie! Ik ben niet zo goed in het invoeren van de codes in VBA, het was me nog niet helemaal gelukt. Ik heb uit het eerdere topic jouw code in VBA geplaatst en 1 wachtwoord op 2 plaatsen in de code ingevoerd. Wanneer ik nu afsluit (en opsla) wordt er slechts 1 tabblad beveiligd zonder wachtwoord.
Voor de volledigheid vermeld ik er ook bij dat ik al een code in VBA heb gezet om groeperen toe te staan wanneer de beveiliging aanstaat, hiervoor heb ik deze code gebruikt:

Private Sub Workbook_Open()
With Sheets("EXPLOITATIE")
.Protect UserInterfaceOnly:=True
.EnableOutlining = True
End With
End Sub

Misschien dat deze code jouw code tegenwerkt.....Ik zou het niet weten....

Je gaf ook aan dat je de beveiliging ook direct een save kan meegeven, dit begreep ik niet helemaal, moet ik deze dan ook in VBA invoeren en zo ja hoe dan????

Hopelijk kan je me verder helpen!

Mvg Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan