Beveiliging bepaalde pagina's van website

Status
Niet open voor verdere reacties.

henri2500

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2007
Hey

Ik zoek een beveiliging van bepaalde website stukken. Dus dat bepaalde pagina's niet door iedereen mogen laten zien worden, maar door alleen leden.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken, ik heb nu een code, maar als je ergens inlogt, blijven de linken gewoon op je pc staan. Klik je deze aan, dan kom je zo waar je niet mag zijn.

Is het mogelijk om een bepaalde inlogscript te gebruiken, of een code waarmee alleen bepaalde ip-adressen de pagina kunnen zien?

Alvast bedankt

Gr Henri

Hey

Ik heb hem nu beveiligd met een htaccess bestand door alleen bepaalde IP adressen door te laten, kan ik een een eigen pagina ontwerpen en deze als foutmelding laten tonen als een buitenstaander de pagina niet mag bekijken?

Gr Henri

dit is wat je zoekt

hier een script waarmee je bezoekers alleen met een juist wachtwoord de pagina of link kunnen bezoeken.
voor een voorbeeld plak de code in het kladblok en sla het op als code.html en open het dan.
en vergeet niet jou url in te voegen, bij hier jou url , is in het rood aangegeven in de html code.
Code:
<meta http-equiv="Robots" name="Robots" content="noindex, nofollow" /> <!-- Functie die ervoor zorgt dat de pagina wordt geopend als de bezoeker het juiste wachtwoord geeft -->
<script language="Javacript" type="text/javascript">

<!--Hide from non-JavaScript Browsers
function correct() {

document.write("<html><head><title>Password correct!</title></head> <body bgcolor='#ffffff'><center><font color='#000000' face='verdana size='4'> Welkom in het afgeschermde gedeelte van deze website."+"<p><a href='[COLOR="Red"]HIER JOU URL[/COLOR]' target=_new> <font color='#0000ff' face='verdana' size='2'>Klik hier om de pagina binnen te gaan.</a> "+"</p></center></body></html>");

document.close();

} 
<!-- Error function when visitors gets the password wrong -->

function error() {

document.write("<html><head><title>Password incorrect!</title></head> <body bgcolor='#FFFFFF'>"+"<font color='#000000' face='verdana' size='5'>"+"<center> <h1>Ooops...helaas</h1><br><b>- Fout wachtwoord - </b>"+password+"</font><br><br> <font color='#000000' face='verdana' size='3'>Probeer het nog eens of sluit af. </font><br><br><input type='button' value='probeer nog eens' onclick='history.go(-1)'> <br><br>"+"<input type='button' value='Sluiten' onClick='window.close()'> </center></body></html>");

document.close();

}

//Stop hiding-->

</script>
Code:
<!-- Wachtwoord functie -->

<script language="JavaScript" type="text/javascript">

<!--Hide from non-JavaScript Browsers

var password = prompt("Uw wachtwoord a.u.b.:","");

//EERSTE PASSWORD
  switch(password){
  case"wachtwoord1" : window.location="javascript:correct()"
  break ; 

//TWEEDE PASSWORD
  case"wachtwoord2" : window.location="javascript:correct()"
  break ; 

//DERDE PASSWORD
  case"wachtwoord3" : window.location="javascript:correct()"
  break ; 

//FOUTMELDING BIJ VERKEERD WACHTWOORD
  default : window.location="javascript:error()"
  break ; 

} 

//Stop hiding-->

</script>

Laatst bewerkt:
Hey

Dit is dus niet echt wat ik zoek, want door dit is zo heen te breken. Ten eerste staat je wachtwoord in je code. Ten tweede als ik eenmaal heb in gelogt op bijvoorbeeld een computer op school, blijft de webpagina die beveiligd is toch weer te bereiken door de URL die is opgeslagen in het geheugen. Klik je hier nu gewoon op, dan kom je op de pagina waar je niet hoort.

Verder ben ik aan het klooien met htacces, iemand die hier meer verstand van heeft?
Of is er misschien een code dat hij de link niet in de bezochte websites en geschiedenis mag opslaan?

Gr Henri

De beveiling werkt, nu nog de vraag: Hoe kan ik tekst in een code zetten, maar dat de browser dit niet leest als een stuk code. Dus hoe zet ik de naam bijvoorbeeld van iemand achter een IP zodat ik weet van wie hij is?

Gr Henri

Hey bedankt,

Ik heb geprobeerd om een 403 error page toe te voegen aan het script maar dat werkt niet? Hoe kan dat?

Gr Henri

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan