Beveiliging draadloze verbinding lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

semmie

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Als ik een onbeveiligde draadloze verbinding tot stand breng tussen m'n router (Tele2) en m'n laptop (windows 2000) lukt dat prima. Als ik de verbinding probeer te beveiligen via WEP kan ik geen verbinding meer maken. Zowel bij de routerconfiguratie als bij configuratie van de draadloze verbinding in Windows geef ik aan dat het om een gedeelde verbinding gaat, beveiligd met WEP en geef ik dezelfde Netwerkkey in. Ik heb de firewall tijdelijk uitgeschakels en nog kan ik geen verbinding meer maken. Ik dacht dat ik het snapte maar toch zal ik iets over het hoofd zien.

Ja, ik heb het precies zo ingesteld als daar uitgelegd. Ik wordt er een beetje moe van dat ik het niet voor elkaar krijg. Het raam staat al op een kier. Waar kan het nog meer aan liggen of hoe kan ik uitvinden waarom het niet lukt?

Zeer vreemd, heb je al eens geprobeerd je router eerst opnieuw te installeren? En dan de router beveiligen voor je de draadloze verbinding voor het eerst maakt...

bebeiliging

hoi,

bij my lag het aan de bebeiligingscode
ik heb het zelfde probleem gehad ik heb en vriend ide het voor my heeft opgelost op deze manier:
je instaleert de ruther je steekt de kabel (of gw draadloos) in je laptop maar je steekt de internet kabel van buitenaf niet in de ruther (zeer belangrijk) dan open je internet en typt in zoek balk vanboven de ip code van je ruther( die vindt je in het bijgevoet boeke van je ruther) dan zorg je dat je een eigen beveilegings code invoert op de ruther geen standart
daarna probeerje draadloos verbindng te maken met je ruther zorg dat je op het scherm komt met alle omliggende draadlose netwerken je klikt op de naam van je eigen ruther 1 keer dan klik je op geavonseerde instellingen wijzigen
dan op draadloze netwerken en klik je 1 maal op de naam van jou ruther dan op eigenschappen en zorg je dat je dezelfde beveiligings code invoert die je in je eigen rutherhebt opgegeven dan op ok klikken en toen was het bij my in orde (je moet wel ongeveer 5 min wachten en dan terug op netwerklijsten vernieuwen klikken en dan inlogen

toen was het bij in orde ik hoop ook bij u

groetjes

P.S. als er schrijf fouten instaan vergeef my maar ik heb dislesie

'n kennis van me heeft exact hetzelfde probleem.
Ga het vanavond nog 'ns proberen met deze oplossing.
Laat nog wel horen of het dé oplossing is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan