Beveiliging externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

BOS Extern

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2007
Beste mensen,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende. Mogelijk is deze vraag al veel vaker gesteld, maar ik kon het echt nergens duidelijk vinden.
Mijn oude harde schijf heb ik na een upgrade van mijn compu in een externe behuizing gezet en een nieuwe in mijn compu gedaan. Nu wilde ik mijn documenten, foto's en dergelijke gaan overzetten naar de nieuwe computer maar dan geeft ie aan dat de toegang geweigerd is. Dit is denk ik omdat ik op mijn oude compu gebruikersaccounts had met een password. Ik begreep dat je de compu ook vanaf de oude harde schijf kon proberen op te starten, maar de windows versie die op de oude harde schijf zat is niet meer goed (illegaal en onstabiel) dus dit lukt niet. Weet iemand een andere manier hoe ik bij mijn bestanden kan komen en hoe ik deze naar mijn nieuwe compu overzet.
Indiejn dit lukt,is het dan ook verstandig om te oude schijf opnieuw even op te schonen/formateren voordat ik deze ga gebruiken als opslag middel? En zo ja, kan iemand mij ook hier advies opgeven?
Hartelijk dank, ik kom er zelf helaas totaal niet meer uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan