• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging 'Extra--Opties--Weergave'

Status
Niet open voor verdere reacties.

andriesluchies

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2009
Zal vast wel weer een noob-vraag zijn maar ik stel hem toch maar; alleen schijn ik er niet helemaal uit te komen.

Heb een formulier in Excel gemaakt en wil deze delen met andere gebruikers. Naast dat ik de meeste opties in de werkbladen al uitgeschakeld heb voor andere gebruikers en mijn macro's beveiligd heb wil ik ook graag het venster 'Extra--Opties--Weergave' geblokkeerd hebben voor andere gebruikers. Hoe kan ik voorkomen dat een andere gebruiker bijvoorbeeld de rij en kolomkoppen inschakeld op een werkblad, of is dit niet te voorkomen?

Alle hulp is welkom, alvast bedankt.

Uitschakelen voor gebruikers van menuoptie Extra--Opties dus; tot zover heb ik het volgende:

a = Application.CommandBars("Tools").Controls.Count
For i=1 To a
If Application.CommandBars("Tools").Controls(i).Caption = "Opties.." Then
Application.CommandBars("Tools").Controls(i).Enabled = False
End If
Next

Moet ik dit een op een overnemen als module in VBA; VBA geeft aan dat er een compileerfout in zit. Moet ik op een of andere manier nog verder iets specificeren. Ben niet zo'n held met VBA dus advies aub.

Zet deze in ThisWorkbook
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim Ctrl As Office.CommandBarControl
    For Each Ctrl In Application.CommandBars.FindControls(ID:=522)
        Ctrl.Enabled = False
    Next Ctrl
End Sub

Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
Dim Ctrl As Office.CommandBarControl
    For Each Ctrl In Application.CommandBars.FindControls(ID:=522)
        Ctrl.Enabled = True
    Next Ctrl
End Sub

Is het wellicht ook mogelijk bovenstaande beperking (werkt trouwens prima!) voor bepaalde gebruikers wel toegankelijk te maken en voor anderen niet (zodat ik er wel mee kan werken maar anderen uitsluit?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan