Beveiliging gedeelde mappen in netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fish DMX

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2000
Berichten
25
Hallo,

Ik heb een draagbare pc met windows xp pro sp2 op. Verder heb ik een draadloos netwerk thuis en op mijn werk (hogeschool).

Om thuis mijn bestanden te kunnen backuppen en synchroniseren moet ik mappen delen voor andere gebruikers. Op mijn werk is het niet gewenst om deze mappen open te laten staan zodat iedereen erin kan. Is het mogelijk om deze met een wachtwoord te beveiligen?

Ik zie regelmatig pc's in werkgroepen (niet de mappen op zich dus) waar, bij het klikken erop, de vraag voor een gebruikersnam en wachtwoord komt. Hoe kan je dit instellen?

Alvast bedankt.
 
dag heren,

ik ben het internet ook aan het napluizen met dezelfde vraag. Hiervoor ben ik al een keer doorverwezen naar de bovenstaande Planet website. Echter krijg ik het niet zo simpel voor elkaar. Bij mijn win XP Pro SP 2 heb ik niet een deel schermpje waarin ik een wachtwoord kan instellen (zoals bij de Planet link wel staat)

Kan iemand nog wat meer informatie geven, en eventueel een link met uitleg?
 
Misschien moet je proberen "gemakkelijk delen" uit te zetten? Ik heb deze optie zelf niet, waarschijnlijk omdat ik XP Home heb. Klik op Extra -> Mapopties, en onder het Tabblad Weergave zou dat moeten staan. Misschien krijg je dan het deelschermpje voor wachtwoorden.

Ik ben zelf flink aan het knoeien geweest met het bestanden delen, en dit kwam ik meerdere malen tegen. Misschien lost het wat op. (en daarbij ben ik ook meer dan nieuwsgierig naar een oplossing die voor mij ook werkt, zodat ik mijn gedeelde bestanden kan beveiligen..).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan