• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Beveiliging in Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Microsoft Office 2000 Pro.

Diverse toepassingen/werkbladen in Excel heb beveiligd met een paswoord.

Hoe kan ik dit paswoord wijzigen ? Dus het bestaande verwijderen en een nieuw aanmaken.

Door de beveiliging op te heffen. Er wordt dan om het huidige wachtwoord gevraagd. Bij weer beveiligen kun je dan een nieuw wachtwoord ingeven.

Wat ikjuist bedoel:
Ik werk met een Excel uit Office "2000 pro"...vandaar dat ik mogelijk de nodige info niet juist terug kan vinden.

In excel heb ik bvb een toepassing/werkblad dat, wanneer ik er op klik geopend wordt zonder enige info (zwart blad) te tonen. Ik ben verplicht om hier mijn wachtwoord in te vullen op het blad(en) zichtbaar te maken. Als het correct is worden de diverse werkbladen zichtbaar. Al deze bladen zijn eveneens beschermd met een wachtwoord. MAAR...deze bedoel ik niet, die kunnen effectief door "opheffing" worden verwijderd en/of gewijzigd.
Het is het EERSTE wachtwoord dat moet ingesteld.

Wat ik dus wil doen: dat eerste wachtwoord wijzigen, dus datgene dat gevraagd wordt vooraleer alles zichtbaar wordt.

Ik heb dit vroeger ingesteld...maar vind het "hoe" niet meer terug.

Enig idee ?

Probleem opgelost oplossing gevonden:

Met wachtwoord beveiligde map openen.
Bestand-opslaan als-extra (in nieuw kadertje)-algemene opties-wachtwoord "deleten"-nieuw wachtwoord invullen-opslaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan