Beveiliging laat b.v. Housecall niet toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik krijg de hier bijgevoegde melding(jpg), als ik probeer m'n PC met Housecall virusscanner te onderzoeken.
Waar kan ik wat aanpassen om dit op te lossen. Heb al van alles geprobeerd.
Ik gebruik Windows ME, Internet explorer 6.0 (en Outloo express 6) + SP1 geinstalleerd.
Verder heb ik ZoneAlarm Pro 3.7 op mijn PC, AMD Athlon 1600+.

Bijlagen

• activex.jpg
    activex.jpg
    28,4 KB · Weergaven: 30
Zet IE eens op standaard-niveau (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Beveiliging) en klik oke. Leeg ook even je Tijdelijke internet-bestanden. Mogelijk staat ook je ZA iets te hoog qua beveiliging.

Beveiliging IE

Ik heb nu alle instellingen: Privacy, Beveiliging en geavanceerd op standaard gezet. ZA zelfs uit en nog krijg ik dezelfde melding. Volgens mij sinds ik SP1 heb geinstalleerd. Als het niet wordt opgelost keil ik dat er af en zet alleen IE 6.0 er op. Hier word je toch leip van.
Ik kan toch ZA niet uit laten staan. En uitzetten helpt niet eens, zelfs niet voor alleen even virusscannen.

Ik heb dat afgelopen weken 4x bij kennissen aangetroffen. Geen beveiligde pagina's en niet kunnen inloggen bij MSN of hotmail.
In alle gevallen bleek het een virus te zijn wat vrij hardnekkig is. (weet even de naam niet uit mijn hoofd).

Voer even een goede virusscan uit en installeer Internet Explorer opnieuw. Ik kon nl zelf geen manier vinden om de beveiliging terug te zetten

Vergeet niet dat Housecall een groot deel van de virussen niet ziet. Ik heb ooit de proef op de som genomen en 2 weken alleen housecall scans gedaan. Na 2 weken had ik toch 5 of 6 verschillende virussen in het systeem.

Ik heb ook SP1 en geen problemen met housecall.
Maar je zou kunnen proberen of je bv wel in MSN kan inloggen of Hotmail.

En voor de zekerheid een goede virusscanner laten lopen ;)

Nico

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan