beveiliging mac adres weghalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjorzz

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2010
Hallo,

Mijn oom heeft laatst het draadloos netwerk van mijn opa beveiligd door de mac adres beveiliging. Hij weet nu alleen niet meer hoe hij het weg kan krijgen, dus mijn vraag is: hoe kan ik dit terugzetten. Ik weet niet of het uit maakt, maar het type van de router weet ik zo niet. Dat zou ik morgen wel kunnen melden, want dan zijn we weer bij mijn opa thuis. Als jullie mij nu al kunnen helpen zou dat heel mooi zijn, dan kan ik dat morgen even regelen:d

bij voorbaat dank,

sjorzz

Goede avond,

Dat moet je via de webinterface van de router uitzetten, dus bijvoorbeeld met het ip: 192.168.x.y

x= 1 of 0 ligt aan merk router
y= 1 dat is altijd op laatste

En dan moet je kijken bij mac-filter of iets wat daarop lijkt.

Suc6.

Goede avond,

Heel erg bedankt voor uw snelle reactie op mijn vraag:), ik zal morgen eens kijken of ik er uit ga komen. Als het mij is gelukt zet ik dit topic op opgelost en als het me niet lukt zal ik nog wel een keer om hulp vragen:). Nog maal's heel erg bedankt voor de snelle reactie

goede middag,

ik zit op dit moment bij mijn opa in zijn router, en heb het mac filter gevonden, mijn vraag nu is alleen wat ik moet wijzigen, ik kan niets vinden wat ik uit moet zetten of wat ik weg moet halen ofzo:$. in de lijst met mac adressen staat geen mac adres, het hokje mac adres controler is niet aangevinkt. Verder staat op de 'home' van de router wel: DHCP Client Log
View information on LAN DHCP clients recorded on the router.

en daar onder ip=xxx.xxx.x.x (wel cijfers) mac=xx-xx-xx-xx-xx-xx name=laptop1

moet ik dat misschien weg halen ofzo? ik zou het niet weten:$

bij voorbaat dank,

sjorzz

Tja .... dan toch maar even merk en type router opgeven .....

het merk en het typenummer zijn: kpn experia box arv7519 pstn

Vlgs. mij is dit jouw router.
Indien ja, kijk vanaf pagina 52.

Als de router deze is, dan kijken vanaf pagina 52.

Inloggen op de router, en dan bij draadloze instellingen/draadloze beveiliging ervan MAC filtering afzetten.

Succes,

Tijs.

de bovenste is inderdaad de router die ik bedoel, het probleem is echter dat ik nergens kan vinden hoe ik het mac filter uit kan zetten. ik zal wel even een screenshot maken en die posten, wellicht wordt het dan duidelijker

screenshot.jpg

ik heb even een screenshot gemaakt, zo ziet het scherm er nu uit, het probleem is echter nog niet verholpen.

Zie in je schermafdruk dat het vinkje bij MAC Adress control uit staat. Er is dus, lijkt mij, een ander probleem dan MAC filtering.

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik had nog 1 vraag over 1 ding op het home scherm, ik zal daar ook nog even een screenshot van plaatsen, als dat het probleem niet is dan houd het voor mij op, en dan laat ik mijn oom er mooi naar kijken(A), hij heeft het ook voor elkaar gekregen dat niemand op internet kan behalve deze laptop van mijn opa

Overigens had je zelf al kunnen concluderen dat MAC filtering niet het probleem is: In je eerste schermafdruk staat geen enkel MAC adres ingevuld in de tabel, dus had niemand draadloos kunnen verbinden, dus ook je opa niet als MAC filtering daar had aangestaan... :D

Tijs.

M.b.t. je 2de schermafdruk: Dat is een status-scherm die aangeeft dat laptop1 (ooit) via DHCP een ip-adres heeft toegewezen gekregen. Weghalen kan niet eens (want het is een status-scherm) én het is ook niet zinvol.

Enige wat ik (als buitenstaander) m.b.t. het huidige probleem me zou kunnen voorstellen is dat de DHCP-scope beperkt is tot precies 1 uitgifte(!) Dus dat maar 1 apparaat, op basis van "wie het eerst komt, die het eerst maalt" een ip-adres kan krijgen (en toevallig was laptop1 de eerste die zo'n ip-adres heeft aangevraagd).

Tijs.

ik vond het ook al wel raar ja dat er geen mac-adressen in stonden, maar ik heb er nou niet bepaald veel verstand van, misschien dat ze ergens anders stonden ofzo. Dit omdat mijn oom zei dat hij hem via macadressen had bevijligd. Zou het trouwens nog kunnen dat de router eerst met een mac filter was bevijligd, maar als je dat vinkje weer uit zet dat je dan de router moet resetten ofzo omdat er nu nog een ip adres in staat van de tijd dat het macfilter er nog op stond? Misschien praat ik onzin of leest het heel onlogisch maar het lijkt mij ergens nog wel logisch:$, als dit het ook niet is stop ik er mee, en zet ik dit als opgelost.

Tsja, of je de router moet herstarten kan ik niet beoordelen uit de handleiding. Wel is het zo dat jij het blijkbaar zo aantrof (dus zónder MAC filtering aan), dus dan zou ik toch denken dat MAC filtering (eerder) gewoon uitgezet is. Stroom eraf en er weer op en dan weer nakijken of MAC filtering uitstaat zou je bevestiging moeten geven.
Kijk verder zeker nog even naar de DHCP server-instellingen op de router, waar ik het in mijn vorige posting over had.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan