• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

beveiliging opdrachtknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobelvin

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
hallo,

Op mijn Exel blad staat een knop met een opdracht in VBA script, ik zou graag deze knop alleen toegankelijk / bruikbaar kunnen maken door bepaalde mensen door bijvoorbeeld een paswoord in te voeren vooraleer deze bruikbaar is, is dit mogelijk aub?

alvast bedankt,
Danny

Zoiets :

Code:
   Sub Knop1_Klikken()
        Usf_Login.Show
            If Usf_Login.txtLogin = "paswoord" Then
                jouw code
            Else
                    Exit Sub
            End If
    End Sub

Groet,

Joske

Zie voorbeeldje.
Druk op Ctrl + q en vul het wachtwoord in, je zal als het wachtwoord correct is de knop test kunnen gebruiken.
Het wachtwoord is lobelvin.
Code is te vinden in module1 en ThisWorkbook sectie.

Bijlagen

Hallo Joske2000

bedankt voor de formule, maar kan het zijn dat er een probleempje inzit? ik krijg altijd een foutmelding bij "Usf_Login.Show" wat kan er verkeerd gaan?

Hallo gast0660

Uw oplossing werkt prima, maar er zit in het script een bladverwijzing en dit schept een probleem, want het blad moet dagelijks gekopieerd worden en een andere naam krijgen, en hierdoor zal het script niet meer werken natuurlijk.

Alvast beiden heel erg bedankt voor de oplossing, ik wens jullie toch een prettig weekend ondanks de minder rooskleurige situatie en maatregelen,
Danny

Je moet voor de code van Joske eerst een userform maken.
Heb je daar kennis van?
Als je mijn code gebruikt kan je volgende lijn gebruiken.
Code:
If mijnWW = "lobelvin" Then ActiveSheet.cmd1.Enabled = True
het actieve blad i.p.v. een bladverwijzing.

Laatst bewerkt:
hallo,

bedankt voor de informatie, ik ga dit volgende week eens proberen, ik ga nu mijn dagtaak beëindigen en van het weekend trachten te genieten.:D

prettig weekend aan jullie,
Danny

Zie voorbeeldje
Idee van Joske uitgewerkt.

oeps vergeten, het wachtwoord is lobelvin.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo gast0660,

Bedankt om dit voor mij zo mooi uit te werken, het werkt prima en ik kan dit perfect verwerken in mijn bestand.

Nogmaals mijn dank aan jullie beiden (dus ook Joske2000) voor de hulp,
Groetjes en hou jullie goed ;)
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan