Beveiliging opheffen in access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

freewilly1

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2004
Hallo, mijn vriendin gebruikt op haar werk een access die ik gemaakt heb in 2003, met daarin een macro (autoexec) dit werkte perfect, maar nu zijn ze overgeschakeld naar 2007 en wil hij de macro niet meer uitvoeren, kan goed mijn plan trekken in 2003, maar 2007 is serieus gewijzigd, vooral wat beveiliging betreft, hoe schakel ik die beveiliging uit zodat mijn macro wel wordt uitgevoerd?
ps in mijn macro zit 3 regeltjes
1: berichten uitschakelen
2: formulier openen
3: module uitvoeren

In 2007 krijg je (net als in 2003) de optie om de beveiliging van je macro's aan te zetten.
Afhankelijk van je beveiling die je hebt opgegeven in 2007 za dit worden geregeld.

Je kan deze opties instellen door op de knop te drukken 'OPTIE'..'

Succes
Wim

Hallo,

Lijkt mij wel eenvoudig, maar krijg een popupvenster dat de macro niet kan worden uitgevoerd, normaal zou je een balk krijgen waarop je optie kunt aanklikken, maar dit krijg ik niet, heb dan verder gezocht, en vind waar ik de macro kan inschakelen, zou moeten kunnen aanvinken, maar is licht grijs kan deze niet aanvinken!

Kun je de database wel openen met de <SHift> toets ingedrukt?

Ja, zo heb ik de database geopend, anders krijg ik natuurlijk niks te zien, doordat de database voor de gebruiker verborgen staat

Dan zou ik alle regels uit de macro verwijderen waar de macro op vastloopt, en ze daarna vervangen door nieuwe.

Zal eens proberen, maar kan niet aanvinken dat de macro´s mogen uitgevoerd worden, ergens vermelding dat de database moet digitaal ondertekent zijn of dat het bestand in een vertrouwde map moet staan!

Bedankt, heb ondertussen de database verzonden via mail naar mij thuis, daar krijg ik de melding dat de database alleen lezen is en dat ik een kopie kan maken, heb ik gedaan, en daar kan ik de macro´s inschakelen, als ik echter bij mijn vriendin haar computer (neem die thuis over) de access start kan ik enkel via de optie inhoud vertrouwen waardoor ik terug de macro´s niet kan inschakelen, raar, daardoor moet je dus bij het openen telkens die beveiliging voorbij, zal dus proberen van de database in orde te zetten en dan terug te mailen en vervangen, zien of dit werkt

Hier ben ik terug, ondertussen de database bij mij in orde gezet, alles opgeslagen, werkt perfect, teruggestuurd en werkt terug niet, steeds hetzelfde, beveiliging, macro´s worden niet uitgevoerd en in vertrouwenscentrum kan ik dit niet inschakelen bij macro´s, staat licht grijs, bij mij thuis wel, weet iemand hoe ik dit moet oplossen, bestand staat op een server, gebruiker heeft full contol op deze map, dacht eerst dat het daar mee te maken had, maar heb het bestand op het bureaublad geplaatst en daar is het net hetzelfde is dit een algemene instelling in access 2007? wie weet raad?

Hoi Freewilly,

ik kan niet uit je verhaal halen of je al geprobeerd hebt om een vertrouwde locatie aan te maken. Kortom mijn vraag aan jou is heb je al een vertrouwde locatie aangemaakt? ;)
De werkwijze staat bij de link van Tardis.

Wat een vertrouwde locatie doet, is een database permanent vertrouwen. Kortom dit zal de beveiligingswaarschuwing omzeilen. En macro's inschakelen is niet nodig.

Als dit ook niet werkt, dan weet ik (en waarschijnlijk velen met mij) niet wat er mis is.

Extra info:
Als de melding komt alleen lezen, hoef je overigens geen kopie te maken. Rechtermuisklik op bestand -> eigenschappen -> vinkje weghalen bij Alleen lezen.

Bij Vertrouwenscentrum - optie berichtenbalk moet de 1e optie ingeschakeld zijn: De berichtenbalk in alle toepassingen weergeven etc....

Bedankt voor je reactie, heb ik gelezen, maar dat is het net, kan eveneens geen vertrouwde locatie toevoegen, heb me vandaag laten vertellen (onze netbeheerder) dat men op netwerkniveau office 2007 kan instellen wat de gebruiker wel en niet mag kunnen, blijkbaar zal daar het addertje zitten, blijkbaar weet degene die dit beheert dit niet, ben dus van plan contact op te nemen met de netbeheerder, hou jullie op de hoogte van de verdere afloop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan