Beveiliging Programma

Status
Niet open voor verdere reacties.
Admin
A.T. & P.B.

tja wat mot ik hier nu mee??

Wees gewoon eerlijk pffff valt weer tegen

Bedoel hier dus degene mee, die het zo snel opgelost hadden...

Laatst bewerkt:
Een ander verdienmodel maken, misschien veel geld vragen direct bij verkoop.

Edmoor, waarom zeg je niet gewoon dat je het file geopend hebt met medewerking van een ander programm?

HTML:
edmoor 15:38
Het document opende bij mij in beveiligde modus en daardoor kon ik direct naar het juiste blad

Edmoor, waarom zeg je niet gewoon dat je het file geopend hebt met medewerking van een ander programma?

Mogen wij niet te wijs worden?????

Laatst bewerkt:
Omdat het is zoals ik zei ten tijde van 14:38.
Het document opende in beveiligde mode en kon ik bij de verschillende bladen.
Clipboard01.jpg

Clipboard02.jpg

Het wachtwoord verwijderen zoals ik dat in het document in #24 deed is simpel door 1 teken te wijzigen nadat het document is geopend in een HEX editor.

Laatst bewerkt:
Tegen een hexeditor doe je niets tegen, je moet alleen weten waar je moet editen.

Laatst bewerkt:
Dat geldt inderdaad voor Office 2003 documenten. Voor Office 2007 en hoger gaat dat niet op maar zijn weer andere simpele methodes voor.

2007 en hoger kan toch ook middels hex editor? Overigens niet eens nodig om excel bestand te zippen etc.

Er zijn meerdere methoden. Het openen in bijvoorbeeld 7-Zip heeft daarbij mijn voorkeur. Maar ieder z'n meug :)

@dutch je kunt in excel instellen dat files geopend vanaf internet geopend worden in beveiligde modus.
(Heb ik dus net als Edmoor ook ingesteld staan) of dit ook in 2003 al kon weet ik niet

Mogen wij niet te wijs worden?????

Bij deze de HEX Edit methode voor Office 2003 documenten:
HE.jpg

Zoek naar de string DPB
Wijzig de B waar de cursor op staat in een x en sla het bestand op.
Open het document weer met Excel en klik op Ja bij elke opmerking van Excel.
Ga naar het VBA project en beveilig deze met een nieuw wachtwoord.
Sla het document op en sluit deze.
Open het document opnieuw en je kan het nieuw opgegeven wachtwoord gebruiken om het VBA project te openen.

Dit is een vrij algemeen bekende methode.
Ik gebruik de HEX Editor van Christiaan Maas:
http://www.chmaas.handshake.de/

Laatst bewerkt:
Beste beveiliging van je code (in excel) die ik tot dusver ben tegengekomen is Unviewable+ (En zelfs daar is de code te achterhalen)

Klopt, en die is er dus zo af met de methode die ik liet zien.

Ok thanks

zit nu dat Unviewable te bekijken

wat bedoelt men nu precies met een add-in?

Opslaan als?

wat ?

HTML:
1. Save the Excel workbook (.xls) file into an add-in (File > SaveAs.....)
 2. After you have the saved add-in (.xla), close the Excel workbook (.xls)
 3. Double click on the add-in to open it 
 4. Press Alt+F11 to access the add-in's vba project

Bedoelen ze ermee dat je je file een andere naam geeft"

Laatst bewerkt:
Op advies van E v R ook maar eens naar Unviewable+ gekeken en vanmiddag een officiële evaluatielicentie van de leverancier ontvangen. Eerste test van RC en Unviewable ziet er goed uit. Ik ga er verder mee spelen :)

(En zelfs daar is de code te achterhalen)

Daar wil ik uiteraard wel meer over weten :)

Laatst bewerkt:
Het gaat om een commerciële add-in (.xlam) en niet om een willekeurig documentje met vba code.
Download dit zip bestand:
*knip*

Pak hem uit en voeg dan de .xlam als invoegtoepassing toe aan Excel.
Om foutmeldingen bij het laden te voorkomen zijn de andere bestanden en folders nodig, dus laat die staan.
Als je nu probeert het VBA project van de invoegtoepassing te openen zou je de melding moeten krijgen dat het project niet kan worden weergegeven. Daarna kan je je toverdoos er op los laten ;)

Ik heb Unviewable Level 4 gebruikt.
Ik ben benieuwd :)

De functies van de add-in zelf zullen niet werken omdat je geen licentie hebt en de bijbehorende mappen wat uitgekleed zijn. Je zal wel de invoegtoepassing zelf in je keuzemenu van Excel zien.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan