Beveiliging router Sitecom WL114.v2

Status
Niet open voor verdere reacties.

jv345

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Hallo,

Ik heb bovengenoemde router van Sitecom. Dit is een router om een draadloos en/of directe kabelverbinding met pc's tot stand te brengen.
Voorheen werkte ik draadloos op 1 pc.
Momenteel heb ik 2 pc's met een directe kabelverbinding op de router aangesloten.
( eigenlijk heb ik dus het draadloze gedeelte niet meer nodig maar ik denk eraan om een laptop aan te schaffen).

Ik was altijd van mening dat ik een redelijke beveiliging op de pc's had maar kortgeleden bleek dat de router zelf vrij toegankelijk was voor de laptop van een vriend.

Ik wil dus de router op zich beveiligen.
Er zijn vele discussies en oplossingen te vinden op dit forum maar die spreken over bijv beveiligingen WPA-encryptie voor zowel de router als de pc en allemaal over het draadloze netwerk.

Een ander wachtwoord instellen heeft als gevolg dat het dan niet admin wordt maar een ander. Dat loste in ieder geval de toegankelijkheid niet op.

Wie heeft voor mij de oplossing?

Bedankt Hupsidesi voor je reactie.

Ik kan er echter niet zo veel mee.
Hoe doe ik dan dan: ik kan moeilijk de antenne van de router slopen toch.

John

Hi,
Bij de wat oudere Sitecom apparatuur is het niet mogelijk het draadloze deel uit te zetten
maar je kunt het WEL beveiligen zodat niet iedere wijsneus die langs komt zo maar het
netwerk op duikt.
Als je aangeeft dat er alleen maar verbinding gemaakt mag worden vanaf MAC adres
en vul maar wat in, dan kan er geen mens meer op!
grtz gerrit

Beste Gerwa,

Bedankt voor je reactie.
Ondertussen heb ik het volgende ondernomen ( ik dacht namelijk slim te zijn :) )
Ik heb een nieuw draadloos netwerk opgezet (onder een nieuwe naam).
De andere heb ik verwijderd.
Ik heb het een naam gegeven; beveiliging opgezet met WPA-encryptie en het MAC-adres van mijn pc als alleen gebruiker ingesteld.
Ik dacht er zo wel te zijn.

Helaas ben ik van de regen in de drup gekomen.
Draadloos netwerk vind hij af en toe maar meer niet.

Via de directe verbinding krijg ik ook steeds foutmeldingen dat er iets mis is met de internet-aansluiting.
Wel geeft hij aan dat er een prima LAN-verbinding is.

Wat doe ik toch fout..help

John

PS ik werk nu met een directe aansluiting op het modem

Hallo allen,

Ik ben weer in de lucht. De router doet het weer. Ik heb in ieder geval weer contact met de vaste internetverbinding (LAN).
Het draadloze gedeelte krijg ik maar niet in de lucht.
Zoals gezegd heb ik de Sitecom WL114 v2.
Op het menu Basics settings, Prmair staat WAN's Mac adres. Via de cmd optie heb ik dit kunnen achterhalen als fysiek adres.
Ik heb echter een stick die ik in een usb-poort stopt en die heeft een eigen Mac-adres. Welke moet ik dan ook nemen??

Als tweede heb ik bij draadloos (op dezelfde pagina) ingesteld WPA-PSK en TKIP. Modus ASCI en een sleutel van 8 letters.
Dezelfde gegevens heb ik ook in de pc zelf opgegeven.

Als derde wil ik ook beveiligen met MAC. Dit zit bij Beveiliging, 4e tabblad.
Hier ontstaat verwarring: MAC-adres controle inschakelen : Ja of nee??
Verbindingscontrole en of associatiecontrole: ik wil ehter dat alleen mijn eigen pc gebruik mag maken van het draadloze netwerk.
Hier moeten ook MAC-adres en het IP-adres opgegeven worden. Het stickie heeft geen IP-adres??

Ik hoop dat iemand me verder kunt helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan